مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

۷۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیش فعالی کودک

پرشین طب – سلامت کودکان | به گزارش پرشین طب؛ بیش فعالی کودک با چه روش هایی قابل درمان می باشد؟ در این رابطه چه توصیه هایی مفید می باشد؟ اختلال بیش فعالی کودک بسیار نادر است. این اختلال معمولا به همراه اختلال یادگیری یا مسائل خلقی همراه می باشد. درمان اختلال بیش فعالی کودک کمی دشوار است. در این نوشته قصد داریم تا در مورد بیش فعالی کودک نکات مهم و قابل توجه ای را برای شما عزیزان بیان کنیم. پیشنهاد می کنیم با پرشین طب همراه باشید.

نکات مهم در مورد بیش فعالی کودک:

۱- برای خود منبع حمایتی بسازید. کارکردن با این کودکان می تواند بسیار خسته کننده باشد. مطمئن باشید مدرسه و والدین از شما حمایت می کنند. از همکاری والدین و سایر همکاران اطمینان داشته باشید.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

خواص پوست تخم مرغ

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ شاید خیلی از ما از خواص بی نظیر پوست تخم مرغ بی اطلاع باشیم و از آن خبر نداشته باشیم ، ولی ما می خواهیم در این نوشته از خواص پوست تخم مرغ برای شما عزیزان بگوییم. شاید بعد از خواندن این مطلب دیگر هرگز پوست تخم مرغ را دور نریزید. پوست تخم مرغ سرشار از کلسیم می باشد. کسانی که کمبود کلسیم دارند می توانند بر روی پوست تخم مرغ حساب باز کنند. روش مصرف پوست تخم مرغ در ادامه برای شما عزیزان گفته می شود. با پرشین طب همراه باشید.

بیشتر افراد به محض استفاده از محتوای تخم مرغ، پوست‌های آن را دور می‌اندازند در حالی که با این کار خود را از خواص آن ماده محروم می‌کنند. در واقع، پوست تخم مرغ سرشار از مواد معدنی مختلف همچون کلسیم است. جذب و هضم این منبع کلسیم برای بدن بسیار آسان‌تر از منابع دیگر است. تحقیقات نشان داده کلسیم موجود در پوست تخم مرغ شبیه به کلسیم موجود در استخوان‌ها و دندان‌ها است. این نوع کلسیم علاوه بر استحکام دندان و استخوان، کلسیم مورد نیاز بافت‌ها و عصب‌ها را تامین می‌کند. از طرف دیگر، پودر پوست تخم مرغ سبب کاهش فشار خون و کلسترول می‌شود.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

تحقیر همسر

پرشین طب – روانشناسی همسران | به گزارش پرشین طب؛ باید توجه داشته باشیم که در زندگی زناشویی ، احترام متقابل باید وجود داشته باشد. تحقیر همسر شکل ناخوشایندی به زندگی زناشویی می دهد. تحقیر همسر دارای پیامدهایی برای زندگی می باشد که ممکن است منجر به طلاق و جدایی شود. در نتیجه بهتر است به پیامدهای تحقیر همسر توجه داشته باشید. در این نوشته قصد داریم در مورد پیامدهای تحقیر همسر مطالب مهمی را برای شما عزیزان قرار دهیم. با پرشین طب همراه باشید.

وقتی همسر خود را تحقیر می کنید ضربه روحی زیادی به وی وارد می کنید و اگر مدام این رفتار را تکرار کنید ممکن است کارتان به جدایی هم بکشد پس بهتر است این رفتار ناپسند را ترک کنید. وجود تحقیر مداوم در زندگی مشترک، یکی از نشانه‌هایی است که می‌گوید رابطه افراد واقعا در شرایط مطلوبی قرار ندارد. وقتی که زوج‌ها رفتار تحقیرآمیزی از خودشان نشان می‌دهند، در این شرایط به همدیگر بی‌احترامی می‌کنند، همدیگر را مسخره می‌کنند، با طعنه صحبت می‌کنند و دائما در طول دعوا سعی می‌کنند که طرف مقابل را حقیر جلوه بدهند.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

غذاهای ویژه بیماران دیابتی

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ کسانی که دیابت دارند باید کمی در خوردن برخی مواد غذایی دقت داشته باشند. در این نوشته سعی شده است تا لیستی از غذاهای ویژه بیماران دیابتی قرار داده شود. بیماران دیابتی تمایل بیشتری دارند تا برنج کته مصرف کنند. در صورتی که شما هم دارای بیماری دیابت هستید یا اینکه در خانواده ی خود افراد دیابتی دارید بهتر است نوشته غذاهای ویژه بیماران دیابتی را از دست ندهید.

غذای افراد دیابتی  باید از دیگر افراد خانواده جدا باشد؟
این روش بسیار نادرست است؛ چرا که افراد دیابتی می‌توانند هر نوع غذایی بخورند، اما مقدار و نحوه مصرف آن مهم است.  تنها چیزی که در بیماران دیابتی باید کنترل شود، مصرف کربوهیدرات است. همچنین رژیم غذایی در این بیماران هرگز به معنای نخوردن غذا نیست بلکه به معنای کنترل میزان مواد غذایی است.

خرما و کشمش فاقد قند هستند؟
بیماران دیابتی باید مصرف سبزیجات تازه را افزایش دهند. کاهش مصرف قندهای ساده مانند خرما، کشمش، قند، شکر و چربی‌های اشباع و کلسترول به بهبود وضعیت بیماران کمک می‌کند. برخی تصور می‌کنند خرما و کشمش فاقد قند است، اما باید بدانند این مواد غذایی هم حاوی قند بوده و موجب افزایش میزان قند خون می‌شوند.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

کوچک کردن شکم بعد از زایمان

پرشین طب – بارداری و ازدواج | به گزارش پرشین طب؛ یکی از موضوعاتی که در حاملگی مطرح می شود افزایش وزن می باشد. تحرک کم و خوردن غذاهای مقوی برای جنین باعث می شود تا بعد از زایمان دچار افزایش وزن و چاقی شویم. در این نوشته قصد داریم تا روش های مفید و سازنده برایکوچک کردن شکم بعد از زایمان را به شما عزیزان بگوییم. در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم تا انتهای نوشته با ما همراه باشید تا در مورد کوچک کردن شکم بعد از زایمان بیشتر اطلاعات کسب کنید.

مادران برای رفع کمر درد، بدن درد و کوچک کردن شکم پس از زایمان، لازم است تمرینات ورزشی خاصی را با توصیه پزشک انجام دهند، افزود: انجام برخی ورزش‌ها، قدرت و توان عضلات شکمی را به تدریج به وضع اولیه بازمی‌گرداند و نیز در تن‌آرامی کمک‌ کننده هستند. یکی از حرکاتی که مادر در دوران پس از زایمان برای این منظور می‌تواند انجام دهد، این است که روی تخت دراز بکشد، یک بالشت زیر سر بگذارد، سر و دست‌ها را به طرف بالا و پاها را به طرف پایین تخت

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

 تاثیر منفی در ازدواج

پرشین طب – دانستنی های قبل ازدواج | به گزارش پرشین طب؛ عواملی هستند که می توانند تاثیر منفی در ازدواجداشته باشند ، عواملی مانند سن ، عدم شناخت زوجین از هم ، عدم تناسب فرهنگی و اجتماعی در این نوشته ما قصد داریم در مورد این موارد مطالب خوب و مفیدی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. عواملی که باعث تاثیر منفی در ازدواج می شود. بهتر است قبل از ازدواج این مطلب را از دست ندهید ، چون راهنمایی های مفیدی را در پی دارد. در صورت تمایل با موضوغ عواملی که باعث تاثیر منفی در ازدواج می شود با پرشین طب همراه باشید.

به طور کلی می توان گفت در روان شناسی ازدواج، دو دسته مبحث کلی مورد توجه است: یک دسته مباحثی که به شرایط قبل از ازدواج و در واقع مرحله ی تصمیم گیری برای ازدواج مربوط می شود و دسته ی دیگر، مطالبی را شامل می شود که به مراحل حین ازدواج و بعد از آن مربوط هستند در ادامه پاسخ شما سعی می شود بر روی موضوعات دسته اول پرداخته شود:

تصمیم گیری برای ازدواج
در این مرحله، تلاش می شود سؤالاتی از این قبیل پاسخ داده شود که یک فرد، چگونه می تواند زوج مناسبی برای خود انتخاب کند؟ در انتخاب زوج، چه اولویت هایی را مد نظر قرار دهد؟ آیا شرایط مادی مهم تر است یا شرایط خانوادگی و فرهنگی؟ عوامل شخصیتی تا چه اندازه می تواند ازدواج موفقی را پیش بینی کند؟

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

زمان مناسب رابطه با زنان

پرشین طب – دانستنیهای جنسی | به گزارش پرشین طب؛ زمان مناسب رابطه با زنان چه موقع است؟ چه زمانی زنان از رابطه جنسی لذت بیشتری می برند؟ شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که می خواهید زمان مناسب رابطه با زنان را بدانید. در این نوشته سعی داریم به این موضوع بپردازیم ، شاید مسخره به نظر بیاید ولی زمان مناسب رابطه با زنان ، روز قبل از شروع عادت ماهانه شما است. در صورت تمایل پرشین طب را با موضوع آشنایی با زمان مناسب رابطه با زنان همراهی کنید.

 

۱. می خواهید شور و هیجان را به رابطه تان بازگردانید

ممکن است به نظرتان غیر منطقی بیاید اما علم ثابت کرده است که چنانچه می خواهید یک رابطه جنسی لذت بخش داشته باشید بهترین زمان برای انجام این کار روز قبل از شروع عادت ماهانه شما است. شاید در ابتدا مسخره به نظر بیاید اما حتی اگر تمایل زیادی به این کار ندارید و مثل بیشتر خانم های دیگر در این روز عصبی و بی حوصله هستید هم به شما پیشنهاد می شود داشتن رابطه جنسی در این زمان را امتحان کنید، مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

افسردگی شغلی

پرشین طب – روانشناسی | به گزارش پرشین طب؛ افسردگی شغلی و فرسودگی شغلی یک نوع اختلال روحی محسوب می شود. چه راهکارهایی برای رهایی از افسردگی شغلی وجود دارد؟ روانشناسان در این مورد چه نظریه ای دارند؟ رابطه بین اختلافات زناشویی و درون خانوادگی و افسردگی شغلی چقدر است؟ در این نوشته قصد داریم در مورد افسردگی شغلی صحبت کنیم و در انتها راهکارهایی برای درمان افسردگی شغلی ارائه خواهیم داد. با پرشین طب همراه باشید.

تعریف فرسودگی شغلی و آثار نامطلوبش
اگر افراد در مرحله مهم انتخاب مسیر شغلی خود دچار اشتباه شوند، نمی توانند لذت کافی از انجام آن کار ببرند و ممکن است دچار رخوت و بی علاقگی به فعالیت شغلی شوند، حرفه خود را ترک کنند یا دچار فرسودگی شغلی شوند. فرسودگی شغلی را می توان کاهش و از بین رفتن قدرت و قوای روانی نامید که در محیط کاری باعث خستگی احساسی و هیجانی و نبود کفایت در انجام مسئولیت می شود. در این شرایط قدرت و توانایی افراد کم می شود و اشتیاق آن ها برای انجام وظایف شغلی کاهش پیدا می کند. فرسودگی شغلی می تواند نشانه فشار دائمی و مکرر شغلی باشد؛ در این شرایط شخص خود را تحت تاثیر فشار روانی می بیند. این امر در نتیجه تعارض و چندسوگرایی شغلی ایجاد می شود و شخص احساس می کند همزمان به چند جهت کشیده می شود. این اتفاق می تواند تاثیرات جسمانی و روانی بر افراد بگذارد و آن ها را دچار مشکلات عدیده ای کند. از جمله این مشکلات می توان به احساس درماندگی و ناتوانی شغلی اشاره کرد که می تواند فرد را به سمت افسردگی سوق دهد. افسردگی بر فعالیت های روزمره افراد تاثیر می گذارد و علاوه بر آن که خودشان از این بیماری رنج و عذاب می کشند، کارفرمایان نیز با داشتن چنین نیرو هایی دچار خسارت فراوان می شوند. کارکنان و کارمندان افسرده، کارایی بسیار پایینی دارند و از انگیزه کمی برای انجام وظایف و مسئولیت های شغلی برخوردارند.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

گرفتگی صدا

پرشین طب – پزشکی  | به گزارش پرشین طب؛ گرفتگی صدا را باید جدی گرفت ، در برخی موارد گرفتگی صدا هشداری برای یک بیماری می باشد. عوامل مختلف و زیادی وجود دارد که باعث می شود تا ما توانایی صحبت کردن و خواندن را از دست بدهیم. در این نوشته می خواهیم دلایل مهمی که باعث گرفتگی صدا می شود را بیان کنیم ، شما در صورت داشتن هر کدام از این موارد بهتر است قضیه را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید. با پرشین طب تا انتهای نوشته همراه باشید.

اما دلایل شایعی که باعث گرفتگی صدا می شود :

استفاده بیش از حد یا استفاده نادرست از تارهای صوتی
از آن جا که تار های صوتی دچار آسیب دیدگی می شود، بلند حرف زدن،بی وقفه آواز خواندن و صحبت کردن طولانی مدت باعث خستگی تارهای صوتی و گرفتگی صدا می شود.

زخم خوش خیم تار صوتی:
استفاده بیش از حد باعث بروز زخم یا بر آمدگی تارهای صوتی می شود که معمولا شامل کیست و پولیپ است.گاهی گره هایی نیز به وجود می آید که به آن “گره خواننده” می گوییم که در خوانندگان بسیار شایع است.این مشکل با یک عمل جراحی برطرف می شود.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

کاشت مو به روش FUT یا FUE؟

کاشت مو

پرشین طب – سلامت مو | به گزارش پرشین طب؛ کدام یک از روش های کاشت مو روش مطمئن تری می باشد؟ روش FUT یا روش FUE؟ در این نوشته می خواهیم به این موضوع بپردازیم. پیوند مو به روش های مختلفی انجام می شود. برخی روش ها بدون عمل جراحی و بیهوشی می باشد. در این نوشته قصد داریم تا در مورد کاشت مو به روش FUT یا FUE مطالب مهمی را برای شما عزیزان مطرح کنیم . در صورت تمایل به پرشین طب تا انتهای نوشته همراه باشید.

این پیوند به صورت سرپایی، بدون بیهوشی همراه با بی‌حسی موضعی بوده، شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ‌گونه دردی حاصل از موهای که روی سرش کاشته می‌شود را حس نمی‌کند. پس از اتمام یک جلسه کاشت مو یک روز پانسمان، از هفته سوم موها دچار ریزش شده ولی ریشه موها زنده می‌ماند و موها جدید از ماه دوم به بعد ظاهر می‌شود ابتدا نازک و کرکی و به مرور زمان ضخیم می‌شوند.

بخوانید

  • هادی ساور