مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

قوانین علیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا

بهترین راه پیشگیری از بیماری هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا، شستن مداوم دست ها با آب گرم و صابون است. همچنین تا جایی که ممکن است از افراد بیمار دوری کنید. اگر از کسانی هستید که زیاد مریض می شوند، در ابتدای فصل سرما، واکسن را فراموش نکنید. این موضوع به ویژه در مورد بچه ها اهمیت دوچندانی دارد. به خاطر داشته باشید، ممکن است سرماخوردگی شما در ظاهر خوب شده باشد اما هنوز بدنتان به طور کامل مداوا نشده باشد بنابراین داروهایتان را تا آخر بخورید و به تصور اینکه خوب شده اید، مصرف داروها را نیمه کاره رها نکنید.

عفونتی که در بدن باقی بماند می تواند منشا بیماری های خطرناکی مانند بیماری های قلبی و تنفسی شود. از طرفی، تا حد امکان از خوددرمانی بپرهیزید. مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها می تواند مقاومت دارویی ایجاد کند که عواقب خطرناکی دارد. بی شک سلامتی شما ارزش بیشتری دارد، پس به موقع به پزشک مراجعه کنید و فکر نکنید با درمان های خودسرانه جلوی هزینه ها را می گیرید. چه بسا که در نتیجه چنین کاری مجبور شوید چندین برابر هزینه کنید تا دوباره سلامتی تان را باز یابید.

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

واکنش متفاوت زن ها و مردها در دعوا

موقع دعوا زناشویی، آقایان معمولا خانم ها را به پیچیده کردن مسائل محکوم می کنند، در حالی که اتفاقا خود مردها استاد بزرگنمایی و تیره نمایی مسائل هستند. در واقع آقایان بیشتر از خانم های افکار منفی را در ذهن می پرورانند. درحالی که خانم ها در این موقع به لطف هورمون اکسی توسین (هوزمون عشق) به دنبال افکار آرامش بخش و رفتارهای آشتی جویانه می گردند. البته این قانون کلی نیست و همیشه استثناهایی نیز وجود دارد. به عقیده محققان خانم ها در 85 درصد مواقع می خواهند با مساله کنار بیایند و به این ترتیب به دنبال استحکام رابطه با همسرشان هستند.

آقایان که بیشتر در برابر استرس به هم می ریزند می خواهند هر چه زودتر به آرامش ذهنی برسند. به همین دلیل بیشتر از هر چیزی از شروع دعوا و بگومگو پرهیز می کنند. بنابراین وقتی خانم ها به ادامه بحث اصرار می کنند، آقایان تصور می کنند همسرشان یقه اش را چسبیده و رها نمی کند، در نتیجه حالت دفاعی به خود می گیرند. در واقع دنبال راهی می گردند تا مشکل را بی اهمیت جلوه دهند و حتی طرف مقابل را به سکوت وادار کنند.

  • هادی ساور