مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

۶۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ورم چشم

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ آیا ورم چشم را می توانیم با روش های تغذیه ای درمان کنیم این عارضه چشمی را با چه رو شهایی می توانیم برطرف کنیم چه کارهایی از لحاظ غذایی لازم است در پیش بگیریم

یک متخصص چشم پزشکی گفت: از مصرف نمک اضافه در رژیم غذایی خود اجتناب کنید و سعی داشته باشید از چشمانتان در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنید و از استعمال دخانیات بپرهیزید، همچنین مواد حساسیت‌زا را از چشمانتان دور کنید.

دکتر شهناز صادقی، گفت: پوست بخش حساسی از بدن است که باید مورد توجه قرار گیرد تا هدف آسیب‌های گوناگون نشود.

وی افزود: یکی از مواردی که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیافتد ورم دور چشم است که معمولاً به آن می‌گویند “پف چشم” که باعث نگرانی خیلی‌ها از جمله خانم‌ها می‌شود.

صادقی، تصریح کرد: ورم دور چشم می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که از جمله آن عارضه ارثی، عفونت یا پیدایش یک زخم است.

این متخصص چشم پزشکی، قرمزی چشم، خارش، سوزش و حساس شدن چشم‌ها را از جمله نشانه‌های ورم دور چشم برشمرد و ادامه داد: ورم دور چشم می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که می‌توان به کم شدن مایعات بدن، مصرف بیش از حد نمک در غذاها، فشار خون بالا و یا تغیرات هورمونی اشاره کرد.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

کباب ترش

پرشین طب – آشپزی | به گزارش پرشین طب؛ غذاهای شمالی همیشه خوشمزه بوده است ، امروز می خواهیم یکی از کباب های مخصوص شمال را به شما آموزش دهیم ، اسم این کباب ، کباب ترش می باشد که در مناطق استان گیلان پخت می شود. در این آموزش ما مواد لازم برای تهیه کباب ترش برای سه نفر را آموزش می دهیم که شما می توانید به نسبت تعداد خانواده ی خود مواد آن را افزایش دهید و در کنار خانواده این غذای شمالی خوشمزه را میل کنید و به دیگران بیاموزید.

مواد لازم برای درست کردن کباب ترش برای ۳ نفر
گوشت راسته گوساله یا گوسفند : ۴۰۰ گرم
سبزی خرد شده (مخلوط گشنیز،جعفری و نعنا) : ۲ ق س
رب انار : ۱/۲ پیمانه
پیاز : ۱ عدد درشت
گردوی چرخ شده : ۱۰۰ گرم
سیر : چند حبه (رنده شود)
نمک و فلفل و روغن زیتون : به مقدار لازم

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

اهمیت گذشته همسر

پرشین طب – دانستنیهای قبل از ازدواج | به گزارش پرشین طب؛ در ازدواج چقدر به گذشته همسر خود اهمیت می دهید؟ به طور معمول آیا باید به روابط گذشته همسر خود توجه کنید یا خیر؟ اینکه همسرتان در گذشته چه روابطی با چه کسانی داشته است برای شما در اولویت قرار دارد یا بی اهمیت است؟ آیا قبلا وی با کسی رابطه ای داشته است یا خیر برایتان مثل یک تهدید می باشد؟ در این نوشته می خواهیم در مورد گذشته همسر با شما عزیزان صحبت کنیم ، بهتر است این نوشته ی جذاب را از دست ندهید.

. تقریبا بیشتر آدم‌ها نسبت به گذشته کسی که با او در یک رابطه عاطفی وفعال قرار دارند حساس هستند و این برایشان مساله‌ای نگران کننده و استرس زا است. این راهنمایی است که به شما کمک می‌کند از این افکار رها شوید و ارتباط بهتری بسازید. دلیل اینکه باید از این افکار رها شوید این است که اساسا این نگرانی‌ها بی‌مورد و اشتباه هستند. گذشته دیگران و روابط قبلی، عمق و میزان عواطفی که وجود داشته به همان افراد گذشته مربوط است نه شما. واقعیت این است که آدمها معمولا با اولین انتخاب‌شان زندگی نمی‌کنند بنابراین ممکن است روابطی دیگر را تجربه کرده باشند. اما این به معنای آن نیست که گذشته لزوما در زندگی فعلی‌شان اثر جدی داشته باشــد و تهدید کننده به حساب بیاید. داوری کردن درباره گذشته آدم‌ها و تلاش برای ذهن خوانی و اینکه آنها اکنون چه فکری می‌کنند کار عاقلانه‌ای نیست. به نظر می‌رسد برای رهایی از افکار باید راه دیگری انتخاب کنید.‏

ـ رهایی از فکر آنچه در گذشته اتفاق افتاده است خیلی سخت و دشوار نیست. کافی است هر زمان که چنین افکاری به سراغتان می‌آید فکرتان را به سمت موضوع دیگری هدایت کنید. شما حتی می‌توانید با فکر کردن به لیست خرید روزانه از این فکر بیرون بیایید.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

رابطه جنسی در زمان گرسنگی

پرشین طب – دانستنیهای جنسی | به گزارش پرشین طب؛ رابطه زناشویی خوب باعث می شود تا رشد روحی و بالندگی داشته باشید ، رابطه جنسی مناسب می تواند در بهبود رابطه زناشویی موثر باشد. یکی از ثبات زندگی در زوج های جوان رابطه جنسی مناسب می باشد. در این نوشته می خواهیم در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم و رابطه جنسی در زمان گرسنگی بررسی کنیم. در صورتی که تمایل دارید در مورد این موضوع بدانید بهتر است تا انتهای نوشته ما را همراهی کنید.

بی‌میلی میانسالی با کدام جوشانده درمان می‌شود؟

یکی از داروهای گیاهی کم‌‌نظیر که در شیوه‌های درمانی طب مکمل و سنتی چین و هند برای درمان و پیشگیری از بی‌میلی جنسی و سردمزاجی در زوج‌های  میانسال مورد استفاده دارد گیاه ویتاگنوس یا همان پنج‌انگشت است که مصرف عصاره و قطره آن تاثیر زیادی در بهبود بی‌میلی و سردمزاجی در مردان و زنان دارد. این دارو که امروزه  به صورت قطره، عصاره و قرص گیاهی تهیه می‌شود علاوه بر درمان سردمزاجی به درمان و رفع اختلالات قاعدگی، اختلالات یائسکی و درمان برخی از کیست‌های رحم و تخمدان کمک می‌کند. برخی از درمانگران طب سنتی هند بر این باورند که این گیاه با تنظیم هورمون‌های زنانه می‌تواند به رفع آکنه و جوش صورت کمک کند. بسیاری از مردم در سراسرجهان با دسترسی به گیاهان دارویی و تهیه گیاه پنج‌انگشت جوشانده و دمنوشی تهیه کرده  و از آن میل می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید از این گیاه دارویی برای پیشگیری و درمان این اختلال جنسی بهره ببرید با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

اولین سونوگرافی

پرشین طب – بارداری و ازدواج | به گزارش پرشین طب؛ اغلب خانم‌ها بعد از اینکه با استفاده از بی‌بی‌چک یا انجام آزمایش خون، متوجه مثبت شدن تست بارداری‌شان می‌شوند این سوال برایشان مطرح است که بهتر است چه زمانی برای سونوگرافی مراجعه کنند و دلیل انجام این سونوگرافی‌ها برای چیست. دکتر مریم خادم، متخصص زنان و زایمان به این سوال پاسخ می‌دهد.

اهمیت سونوگرافی در سه ماهه اول بارداری

با مثبت شدن تست باردارى اغلب خانم‌ها براى اولین سونوگرافی مراجعه می‌کنند و حتى برخى مایلند تا در همان سونو جنسیت هم به آنها گفته شود! واقعیت این است که سه هفته پس از تاخیر عادت ماهیانه (سن باردارى هفت هفته) اولین سونوگرافى باردارى انجام می‌شود. با انجام سونوگرافی در این زمان می‌توان متوجه شود که احتمال باردارى خارج رحمى، مول، تخمک پوچ محرز وجود دارد یا نه. علاوه بر این، جنین زنده در داخل رحم مشاهده و در این مرحله تعداد قل نیز معلوم می‌شود.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

درمان خشکی واژن

پرشین طب – سلامت بانوان | به گزارش پرشین طب؛ خشک شدن واژن آسیب های زیادی به بانوان وارد میکند باعث بروز مشکلات زیادی برای برقراری رابطه زناشویی ان ها می شود می خواهیم روش های برطرف کردن این عارضه را با هم مرور کنیم

خشکی واژن، مشکل رایجی در بین خانم‌هاست و دلایل مختلفی در بروز این عارضه نقش دارد. کاهش سطح استروژن در یائسگی، عوامل روانی و مصرف برخی داروها می‌تواند منجر به خشکی واژن شود.

 البته یائسگی هم یکی از مهم‌ترین علت‌های خشکی واژن است. بعد از یائسگی، خیسی واژن برای رابطه جنسی کافی نیست و این موضوع، رابطه جنسی را دردناک می‌کند. برخی از خانم‌هایی که در اثر تحریک جنسی به طور طبیعی دچار خیسی واژن نمی‌شوند، از لوبریکاتورهای واژینال استفاده می‌کنند. لوبریکاتورها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها در دسترس هستند. این لوبریکاتورها اگرچه مشکل خشکی واژن را به طور موقت برطرف می‌کنند، ولی عوارضی دارند که بهتر است قبل از استفاده توصیه‌های دکتر آزیتا صفارزاده‌کرمانی، متخصص زنان و زایمان و فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را بخوانید.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

هر روز حمام نکنید

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ هر روز حمام نکنید جمله ای که شاید در نگاه اول برای شما تعجب برانگیز باشد ، اما واقعیت دارد. دلایل مختلفی وجود دارد که به شما می گوید هر روز حمام نکنید. در این نوشته می خواهیم در مورد علت های روزانه حمام نکردن برای شما بگوییم و اینکه فواید کمتر حمام کردن چیست و در انتها به شما می گوییم که چگونه آراسته و تمیز باشید با وجود اینکه هر روز حمام نمی روید. در صورت تمایل این نوشته را از دست ندهید.

علت اینکه نباید هر روز حمام کنیم چیست؟

وقتی کسی می گوید هر روز حمام نمی کند شاید به نظر خیلی ها عجیب بیاید، اما آیا واقعا لازم است هر روز دوش بگیریم؟ بررسی های علمی نشان داده که روزانه حمام کردن، آن طور هم که فکر می کنیم کار درستی نیست. این مطلب را بخوانید تا بفهمید چرا کمتر حمام کردن به نفع شماست.

زیاد حمام کردن باعث خشکی پوست می شود

زیاد حمام کردن و زدن زیاد صابون به پوست خوب نیست، ولی به سختی می توان افراد را متقاعد کرد که از صابون باید زمانی استفاده کنند که واقعا لازم است. صابون چربی پوست را از بین می برد. در نتیجه پوست شما خشک شده و بافت زبر و خشنی پیدا می کند. از صابون باید در نواحی خاصی استفاده کرد، مانند کشاله ران، زیربغل، و کف پاها. پوست ما قابلیت شگفت انگیزی برای تمیز کردن خودش دارد

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

مبتلایان به آلرژی

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ اگر در منزل بیمار مبتلا به آسم و آلرژی دارید بهتر است برخی توصیه ها و نکات موثر درمانی برای آن ها در نظر بگیرید و با در پیش گرفتن آن ها مانع شدت یافتن این عارضه در این افراد شوید

فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: افراد با دوری از هر ماده‌ای که به آن حسیاست دارند، می‌توانند در کنترل آلرژی خود موثر باشند.

محمدعلی زمانی با اشاره به اینکه آلرژی‌ فصلی یکی از انواع شایع آلرژی‌هاست، اظهار کرد: حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد در فصل بهار و پاییز با آن رو به رو می‌شوند.

وی افزود: ژنتیک از موثر‌ترین عوامل ابتلا به حساسیت است که اگر والدین دچار حساسیت باشند، امکان بروز حساسیت در فرزندان نیز وجود دارد.

زمانی تصریح کرد: موادی همچون گرده گیاهان، برخی داروها، مو و پشم و پر حیوانات، گرد و غبار هوا، برخی غذاها و نیش حشرات آلرژی‌زا هستند و باعث می‌شوند که سیستم ایمنی بدن، بیش از حد فعال شود.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

رفع یبوست

رشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ چغندر یک گیاه شیرین و خوشمزه است. این گیاه مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد. بعد از سال‌ها مصرف سالاد با سس چرب زمان تغییر فرا رسیده است. شما باید در سالادهای خود از مواد سالمی همچون چغندر استفاده کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. چغندر نه تنها حاوی مواد مغذی ضروری همچون ویتامین B ، آهن، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم است بلکه برای سلامتی انسان بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم در مورد چغندر و مزایای آن برای سلامتی صحبت کنیم.

بهبود فشار خون:

چغندر سرشار از نیترات است. این ماده در داخل بدن به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود. اکسید نیتریک ترکیبی است که رگ‌های خونی را شل می‌کند و باعث می‌شود فرآیند اکسیژن رسانی به خوبی انجام شود. همین امر منجر به گردش بهتر جریان خون گشته و فشار خون را کمتر می‌کند. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد افرادی که تنها یک لیوان آب چغندر نوشیده‌اند به طور موقت فشار سیستولیک کمتری داشتند. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۰۸ و در مجله پرفشاری خون منتشر گردید نشان می‌دهد که نوشیدن آب چغندر قرمز می‌تواند تا ۱۰ میلی متر جیوه فشار را کاهش دهد.

بخوانید

  • هادی ساور
  • ۰
  • ۰

اضطراب در ازدواج

پرشین طب – زناشویی | به گزارش پرشین طب؛ استرس و اضطراب خوب نیست ، چون از یه حدی که فراتر برود باعث ایجاد سوءظن می شود. خیلی از جوانان برای ازدواج کردن دچار استرس و اضطراب هستند ، همین موضوع باعث می شود شاید در خیلی از موارد به سراغ ازدواج کردن نروند. تفکراتی مانند طلاق احتمالی و مشکلات زندگی مشترک باعث می شود تا این استرس و اضطراب بر فرد وارد شود. در این نوشته می خواهیم در مورد علت های استرس و اضطراب در ازدواج صحبت کنیم.

وای از روزی که نقاب بر چهره نباشد

همه می توانند با زندگی آرام و خوشایند کنار بیایند اما وای از روزی که برگ زندگی، طوری ورق بخورد که باب دل یکی از زوجین نباشد؛ بی تردید، به هنگام استرس و آشفتگی در زندگی است که می توان به شخصیت و ارزش واقعی افراد پی برد. هر چه میزان آرامش مان در رابطه طولانی تر باشد، به احتمال بسیار از شناخت وجود حقیقی طرف مقابل مان  دور خواهیم ماند؛ از سوی دیگر، از یک طرف  دوست داریم خودمان باشیم اما از طرفی نیز دوست داریم دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم،

بخوانید

  • هادی ساور