مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

رفع یبوست

رشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ چغندر یک گیاه شیرین و خوشمزه است. این گیاه مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد. بعد از سال‌ها مصرف سالاد با سس چرب زمان تغییر فرا رسیده است. شما باید در سالادهای خود از مواد سالمی همچون چغندر استفاده کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. چغندر نه تنها حاوی مواد مغذی ضروری همچون ویتامین B ، آهن، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم است بلکه برای سلامتی انسان بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم در مورد چغندر و مزایای آن برای سلامتی صحبت کنیم.

بهبود فشار خون:

چغندر سرشار از نیترات است. این ماده در داخل بدن به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود. اکسید نیتریک ترکیبی است که رگ‌های خونی را شل می‌کند و باعث می‌شود فرآیند اکسیژن رسانی به خوبی انجام شود. همین امر منجر به گردش بهتر جریان خون گشته و فشار خون را کمتر می‌کند. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد افرادی که تنها یک لیوان آب چغندر نوشیده‌اند به طور موقت فشار سیستولیک کمتری داشتند. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۰۸ و در مجله پرفشاری خون منتشر گردید نشان می‌دهد که نوشیدن آب چغندر قرمز می‌تواند تا ۱۰ میلی متر جیوه فشار را کاهش دهد.

بخوانید

  • ۹۵/۰۱/۲۹
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی