مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

واکنش متفاوت زن ها و مردها در دعوا

موقع دعوا زناشویی، آقایان معمولا خانم ها را به پیچیده کردن مسائل محکوم می کنند، در حالی که اتفاقا خود مردها استاد بزرگنمایی و تیره نمایی مسائل هستند. در واقع آقایان بیشتر از خانم های افکار منفی را در ذهن می پرورانند. درحالی که خانم ها در این موقع به لطف هورمون اکسی توسین (هوزمون عشق) به دنبال افکار آرامش بخش و رفتارهای آشتی جویانه می گردند. البته این قانون کلی نیست و همیشه استثناهایی نیز وجود دارد. به عقیده محققان خانم ها در 85 درصد مواقع می خواهند با مساله کنار بیایند و به این ترتیب به دنبال استحکام رابطه با همسرشان هستند.

آقایان که بیشتر در برابر استرس به هم می ریزند می خواهند هر چه زودتر به آرامش ذهنی برسند. به همین دلیل بیشتر از هر چیزی از شروع دعوا و بگومگو پرهیز می کنند. بنابراین وقتی خانم ها به ادامه بحث اصرار می کنند، آقایان تصور می کنند همسرشان یقه اش را چسبیده و رها نمی کند، در نتیجه حالت دفاعی به خود می گیرند. در واقع دنبال راهی می گردند تا مشکل را بی اهمیت جلوه دهند و حتی طرف مقابل را به سکوت وادار کنند.

انتقاد تند به سمت بی احترامی و توهین می رود

توهین واکنش دفاعی می آورد و بعد از آن دعوا وارد مرحله سرکشی می شود؛ یعنی حتی اگر حق با شما باشد مطمئن باشید که با انتقاد تند و توهین نه تنها حرف آخر را نخواهید زد، بلکه با دیوار غیرقابل نفوذ مواجه خواهید شد که به همین راحتی نمی توانید از آن عبور کنید.

ادامه در : پرشین طب

  • ۹۴/۰۵/۰۶
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی