مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

خشک بودن واژن

پرشین طب – سلامت بانوان | به گزارش پرشین طب؛ اکثر خانم‌ها در سنین یائسگی، از احساس ناراحتی و خشکی ناشی از آتروفی واژن رنج می‌برند و همین مساله می‌تواند منجر به این شود که بعد از یائسگی هنگام برقراری رابطه جنسی درد را تجربه کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی یک خانم از برقراری رابطه لذت نمی‌برد و در پی آن اعتمادبه‌نفسش نیز کم می‌شود. برای بهبود این مشکل پیشنهاد می‌شود توصیه‌های دکتر آزیتا صفارزاده کرمانی، متخصص زنان و زایمان و فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را بخوانید.

لیزر مونالیزا رطوبت واژن را افزایش می‌دهد
تمام خانم‌هایی که در اثر تغییرات هورمونی و فیزیکی دچار مشکلات و ناراحتی‌های آتروفی واژن شده‌اند، می‌توانند به کمک یک تکنیک جدید پزشکی که لیزر مونالیزا نام دارد و یک درمان سرپایی محسوب می‌شود، روابط جنسی خود را بهبود بخشند و از خشکی و عفونت واژن و درد رابطه جنسی رها شوند.

خوشبختانه استفاده از این روش درمانی عوارض داروها و جراحی را ندارد و عوارض آن بسیار ناچیز و قابل کنترل است. گاها برخی از خانم‌ها بعد از لیزر مونالیزا، دچار قرمزی و تورم واژن می‌شوند که این عوارض جای نگرانی ندارد و بعد از یک یا دو روز از بین می‌برند.

یکی از سوالات اکثر خانم‌ها این است که آیا واقعا این روش درمانی برایشان مناسب است یا نه؟! که در این مورد می‌توان به متخصص مربوطه مراجعه کنند تا پزشک با در نظر گرفتن شرایط بیمار، علایم و مشکلاتش در خصوص مفید بودن لیزر مونالیزا برای درمان تصمیم‌گیری کند.

بخوانید

  • ۹۴/۱۲/۲۹
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی