مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

نقش آپاندیس

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ آپاندیس چه نقشی در بدن ایفا می کند این عضو بدن چه کاربردی برای بدن ما دارد وقتی کسی عمل آپاندیسیت انجام میدهد چه تغییراتی در بدنش بوجود خواهد آمد.

همه فکر می‌کنیم که آپاندیس در بدن هیچ کارایی خاصی ندارد و برداشتن آن هم هیچ خللی در نظم بدن وارد نخواهد کرد. اما این ایده در دست تغییر است.

دانشمندان سرانجام موفق شده‌اند کارکرد اصلی آپاندیس را دریابند تا عنوان «بی‌خاصیتی محض» از جلوی نامش پاک شود! حال سوال این است که آپاندیس واقعا به چه دردی می‌خورد؟ آپاندیس انسان چیز خاصی نیست و در حقیقت حتی اضافی است؛ دانشمندان می‌گویند که آپاندیس، پناهگاهی برای باکتری‌های سالم است.

آپاندیس به بدن کمک می‌کند تا بتواند در صورت بروز دیسانتری (اسهال خونی) و وبا، مسیر گوارشی را مجدد راه‌اندازی کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی می‌گویند که بدن انسان، باکتری‌های سالم مورد نیاز در روده‌ها را در آپاندیس نگهداری می‌کند. دیسانتری و وبا باعث از بین رفتن باکتری‌های ضروری می‌شود. بنابراین اگر بدن نیاز داشته باشد تا مسیر گوارشی را دوباره احیا کند، از باکتری‌های موجود در آپاندیس استفاده خواهد کرد.

بخوانید

  • ۹۴/۱۲/۲۹
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی