مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

بیماری قوز قرنیه

پرشین طب – سلامت چشم و گوش | به گزارش پرشین طب؛ امروز می خواهیم با دکتر میترا زمانی همراه شویم تا در مورد بیماری قوز قرنیه بیشتر برای ما و شما توضیح دهد. در این سال ها شایع ترین علت پیوند قرنیه در بین بیماران قوز قرنیه چشم می باشد. در صورتی که قوز فرنیه زود تشخیص داده شود می تواند از بروز آسیب های جدی به چشم جلوگیری کند. در این نوشته بیماری قوز قرنیه را توضیح می دهیم ، علائم و نحوه تشخیص آن را می گوییم ، و روش های درمان آن را ذکر خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بیماری قوز قرنیه چیست؟

دکتر میترا زمانی, فوق تخصص پیوند قرنیه اظهار کرد: با توجه به اینکه استحکام قرنیه کم و بافت آن از لحاظ ساختار کلاژنی ضعیف است، بر اثر برخی عوامل فشار بر سطح چشم افزایش یافته و انحنای طبیعی بافت قرنیه تغییر می‌کند و میزان انحنای آن به سمت بیرون بیشتر خواهد شد که در اصطلاح به آن بیماری قوز قرنیه گفته می‌شود.  بیماری قوز قرنیه از سنین ۱۰ سال به بعد ظاهر می‌شود و معمولا نمود آن به صورت اختلال دید است که با عینک اصلاح نمی‌شود؛ زیرا آستیگماتیک نامنظم در چشم ایجاد می کند.

 این بیماری در غالب موارد دو طرفه است، اما می‌تواند به صورت غیر قرینه بروز کند؛ یعنی اول یک چشم درگیر شود و سپس چشم دوم را گرفتار کند. از خصوصیات بیماری قوز قرنیه این است که به صورت پیش رونده و با افزایش طول عمر به خصوص در سال های نوجوانی و جوانی شروع به پیشرفت می کند و عمده پیشرفت این بیماری نیز در همین سن اتفاق می افتد.

بخوانید

  • ۹۴/۱۲/۲۹
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی