مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

نوشیدن آب هویج

پرشین طب – مواد غذایی | به گزارش پرشین طب؛ آب هویج یک منبع غنی از ویتامین های k , e , c , a و بسیاری از ویتامین های گروه ب هست. البته ویتامین آ از همه بیشتر است. یک لیوان آب هویج دارای ۴۵۰۰۰ واحد ویتامین آ است. که تقریبا سی برابر نیاز روزانه ی هر فرد به این ویتامین است. ویتامین آ برای بینایی و سلامت استخوان بسیار مفید بوده و ویتامین ای نیز از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

منبع غنی از فیبر:

یک فنجان هویج دارای ۳ گرم فیبر است، فیبر محلولی که برای سلامتی شما بسیار مفید است. این فیبر باعث می شود تا سطح کلسترول شما کاهش پیدا کند فشار خون تان تنظیم و سطح قند خون در بدن شما را تثبیت می کند و مانع از بروز حملات قلبی می شود. علاوه بر اینها فیبر برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است.

سرشار از آنتی اکسیدان:

هویج آنتی اکسیدان های زیادی مانند بتاکاروتن و کاروتن های دیگر مانند لوتئین و لیکوپن دارد که باعث می شود هویج یک میوه ی بسیار مفید و سالم باشد. از بهبود بینایی و هضم بهتر غذا گرفته تا پاکسازی سموم و درمان سرطان.

دوست دار کبد:

یک لیوان آب هویج تازه در صبح برای سم زدایی کبد بسیار عالی است. هویج دارای موادی است که سبب پاکسازی کبد شده و سموم مضر و مواد شیمیایی در کبد را از طریق روده ها خارج می کند.

کمک به کاهش وزن:

آب هویج کالری بسیار پایینی دارد که برای کنترل وزن بسیار مناسب است و همچنین سرشار از فیبر است. شما اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید می توانید آبمیوه ای از هویج و کرفس و سیب و خیار درست کرده و برای وزن کم کردن از آن استفاده نمایید.

بخوانید

  • ۹۴/۱۲/۰۲
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی