مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

nahveye khabidan

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ خوابیدن به پشت یکی از حالت های خوابیدن است.

مزایا: یکی از بهترین فواید آن برای ستون فقرات و گردن است چرا که در هنگام خواب ستون فقرات شما در حالت صاف قرار می گیرد و هیچ پیچیدگی ای در مهره ها به وجود نمی آید. تشک هایی مخصوص خواب در حالت پشت طراحی شده است که می تواند برای شما بسیار خوب باشد. البته بهترین حالت این است که استفاهد از بالش را کنار بگذارید تا گردن در حالت خنثی قرار گیرد. در این حالت چین و چروک کمتری هم روی صورت شما به وجود می آید.

معایب: نیروی جاذبه و فشاری که روی بدن می آورد باعث می شود که مشکلاتی مانند خروپف ایجاد شود که علت آن موانع تنفسی می باشد. خواب در حالت پشت ارتباط مستقیمی با خروپف کردن دارد. درست است که از ستون فقرات محافظت می کند، اما خواب عمیقی نمی توانید داشته باشد و این مسئله در یک تحقیق نیز تایید شده است.

خوابیدن به پهلو

مزایا: این طور خوابیدن در طول بارداری هم برای نوزاد و هم برای مادر بسیار مناسب است. چرا که برای ساعاتی فشار از روی مهره های کمر مادر برداشته می شود و همچنین در طول خواب حالت رفلکس و سوزش سر دل برای شخص پیش نمی آید. این مدل خواب یکی از بهترین حالت های خواب است که البته به خاطر تغییر بدن در طول خواب نمی توان فواید و مزایای آن را به طور دقیق تایید کرد.

معایب: خواب به پهلو می تواند باعث فشار به معده و ریه ها شود اما اگر تغییر حالت بدن به صورت متناوب صورت گیرد از این مشکل جلوگیری می شود. بی حس شدن دست ها به خاطر عدم انتقال مناسب خون در بدن نیز از دیگر مشکلات است. دست بی حس می شود و همین در دراز مدت می تواند به ماهیچه ها و اعصاب شما آسیب وارد کند. این گونه خوابیدن باعث می شود که شانه ها فشار بیشتری را تحمل کنند و محدودیت گردن و شانه بیشتر می شود.

بخوانید

  • ۹۴/۱۲/۰۲
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی