مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

درمان طبیعی اضطراب

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ منیزیم ماده ی شناخته شده ای با خواص معجزه آسا است. این ماده مغذی هم برای بدن حیاتی است و هم برای درمان اضطراب و افسردگی. تخمین زده شده که ۸۰٪ مردم دچار کمبود منیزیم هستند و این مسئله یه خطر جدی برای سلامتی روانی ما به حساب می آید.

مطالعه ی منتشر شده در مجله ی انجمن آمریکایی پزشکی خانواده نشان داده است که مصرف کم منیزیم سبب افسردگی به ویژه در جوانان و بزرگسالان می شود. علاوه بر این یک بررسی دارویی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که منیزیم علاوه بر خواص ارزشمندش در آماده سازی آرمامنتاریوم نیز که دارویی برای کنترل افسردگی است مورد استفاده است.

راه های زیادی برای جذب منیزیم وجود دارد که از مکمل های مایع و قرص گرفته تا درمان های موضعی.

ید

ید یک ماده غذایی نسبتا بد اما بسیار مهم است. این ماده در انرژی ما، سوخت و ساز بدن، دمای بدن، رشد، عملکرد سیستم ایمنی بدن و عملکرد مغز(تمرکز، حافظه و …) نقش دارد. از آنجا که مغز نیز تحت تاثیر وجود ید است، کمبود این ماده باعث می شود که مشکلات سلامتی روانی مانند اضطراب و افسردگی در افراد به وجود آید.

ید در جلبک دریایی (اشنه دریایی)، صدف، تخم مرغ، زغال اخته، ماست، ماهی، سینه بوقلمون و … وجود دارد.

بخوانید

  • ۹۴/۱۲/۰۲
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی