مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

درد و التهاب مفاصل

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ شیرین بیان ترکیبی مانند کورتیکواستروئیدها دارد که بدن آن را به صورت طبیعی تولید می کند و باعث کاهش التهاب می شود. همچنین از افزایش رادیکال های آزاد در محل التهاب جلوگیری کرده و مانع از تولید آنزیم هایی که در فرآیند التهاب دخیل هستند می شود. ترکیب مهمی که در شیرین بیان وجود دارد و مانع از التهاب می شود گلیسیرریزین نام دارد. این ماده از آزاد شدن کورتیزول در بدن پشتیبانی کرده و سیستم ایمنی را برای برطرف کردن درد مفاصل سرکوب می کند.

زردچوبه، زنجبیل و بروملین

این سه ادویه برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید بوده و به صورت طبیعی انقباض، تورم و درد مفاصل را درمان می کند. برای تسکین درد این ترکیب را دوبار در روز با معده ی خالی میل کنید. هر سه این مواد باعث رقیق شدن خون می شوند و کسانی که از داروهای خاص استفاده می کنند بهتر است که قبل از مصرف این مواد با پزشک خود مشورت نمایند.

کندر

کندر خاصیت ضد التهابی بسیار قوی ای دارد که توسط پزشکان طب سنتی توصیه شده است. این ماده از صمغ درخت کندر که از هند می باشد گرفته شده است و به همین دلیل است که نام آن کندر می باشد. وظیفه ی این گیاه مسدود سازی لوکوترین می باشد. لوکوترین باعث بروز بیماری خود ایمنی مانند آرتریت و روماتوئید در مفاصل سالم شما می شود.

پنجه گربه

پنجه گربه از دیگر گیاهان ضد التهابی است که می تواند باعث کاهش تورم در بیماریهایی مانند آرتریت شود. این گیاه از یک تاک گرمسیری گرفته می شود و قدمت آن به دمت اینکا برمیگردد. در طب سنتی برای تقویت ایمنی بدن از این گیاه استفاده می شود. در سال های اخیر از شاخ و برگ این گیاه نیز برای درمان آرتریت استفاده شده است.

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی