مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

ازدواج پسران با زنان مطلقه

پرشین طب – زناشویی | به گزارش پرشین طب؛ برخی از پسران علاقه مند هستند تا با زنان مطلقه ازدواج کنند. این موضوع را می توان از جهات مختلف بررسی کرد. نمی توان به طور کلی این موضوع را خوب یا بد دانست. در این نوشته می خواهیم از تمایلات پسران برای چنین ازدواج هایی سخن بگوییم ، و اینکه خانواده ها در مقابل این خواسته پسرشان چه واکنشی از خود نشان می دهند و نظر آنها در این مورد چیست ، در ادامه ی مطالب در مورد نگاه خوش بینانه و نگاه بد بینانه در مورد ازدواج پسـران با زنان مطلقه سخن می گوییم. در صورتی که به این موضوع علاقه دارید ما را یاری کنید.

دلایل تمایل پسرها به چنین ازدواج هایی

اولین نکته ای که باید بررسی شود علت ازدواج با خانم مطلقه است. این گونه به نظر می رسد که برخی پسرها برای حمایت از خانم های مطلقه تصمیم می گیرند با آن ها ازدواج کنند یا تصور می کنند امتیازها و مولفه های مدنظر یک زن مطلقه برای ازدواج پایین تر و کمتر از یک دختر مجرد است در نتیجه شرایط ازدواج با او آسان تر خواهد بود. در این شرایط پسرهای مجرد نباید فراموش کنند که این ازدواج به مهارت های خاصی نیاز دارد چراکه آسیب های متفاوتی نسبت به ازدواج های دیگر دارد.

واکنش مناسب در برابر مخالفت خانواده

نکته دیگر در چنین ازدواج هایی، مخالفت خانواده پسرهاست. به طور کلی اولین قدم در دفاع از فرد مورد نظر برای ازدواج این است که انتخاب ما قابلیت دفاع عقلانی داشته باشد. این دفاع حمل بر درستی ملاک ها و رتبه بندی و اولویت بندی آن هاست؛ اما معمولاً مخالفت والدین با فرد انتخابی فرزند به دلیل تطابق نداشتن ملاک ها و هم شأن نبودن فرد با فرزند یا خانواده است. در چنین مواقعی، پسر مجرد باید نیم نگاهی به ملاک های خودش بیندازد و ببیند آیا فرد مورد نظر را بر اساس ملاک های خودش انتخاب کرده است؟ آیا صفت خاصی در آن خانم وجود دارد که به دلیل همان ویژگی خاص، حاضر است با او ازدواج کند و از سایر داشته ها و نداشته ها غافل شده است؟ با این حال همه ما چه قبل و چه بعد از ازدواج به نظر و لطف والدین مان نیاز داریم حتی اگر والدین هیچ کمکی هم به ما نکنند باز هم باید سعی کنیم رضایت آنان را به دست آوریم.

بخوانید

 

  • ۹۴/۱۱/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی