مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

درد مفصل

پرشین طب – مقالات پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ امروزه بسیاری از جوانان در بیست سالگی دچار درد مفصل می شوند، این موضوع مرتبط می شود با عوامل ارثی و تغذیه ی آنها. درد مفاصل در بیشتر مواقع شدید است و باعث تورم آن می شود. در این سن جوانان این درد را در هنگام راه رفتن و یا ورزش کردن احساس می کنند. جوانان در این سن فعالیت زیادی دارند و همین می تواند باعث آسیب دیدن و بروز درد در مفاصل شود.

نشانه ها

در دانشگاه جانسون و ولز در پراویدنس، یک از پروفسور ها متوجه شد که تورم و التهاب در میان مردم با رده سنی بیست سال می تواند بخاطر تضعیف سیستم ایمنی باشد. این درد معمولا در انگشت، زانو و مچ پا احساس می شود. دیگر نشانه های آن سردرد شدید،‌ انقباض، خستگی و بی حسی بدن می باشد. وقتی که مفاصل درد می کنند به ویژه زمانی که متورم نیز شده اند، حتی کارهای ساده را نیز نمی توان انجام داد مانند دوش گرفتن، قرار دادن لباس ها و حتی شستن ظرف ها.

تشخیص نحوه ی درمان

بسیاری از پزشکان بر این باورند که تشخیص این مشکل کار ساده ای نیست. چینین دردهایی را می توان با کمک داروهای استروئیدی که ضد التهاب و روماتیسم هستند تسکین داد. اما این داروها عوارض جانبی مانند افزایش وزن و یا مشکبات کبد و عفونتی را در جوانان به وجود آورد. درمان درد مفصل گاهی اوقات پیچیده تر از چیزیست که فکرش را هم بکنید و شخص بیمار باید تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد و اگر این درد ادامه دار شود ممکن است باعث مزمن شدن آن نیز شود.

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی