مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

موارد مصرف شگفت انگیز سرکه سیب

پرشین طب – سلامت پوست ، مو و ناخن | به گزارش پرشین طب؛ سرکه دارای خاصیت اسیدیته مشابه هیدروکلریک اسید ، اسید تولید شده در معده شما است که به تجزیه ی غذا کمک می کند. کافیست قبل از استفاده از یک وعده ی غذایی یک قاشق غذاخوری سرکه را با چای گرم میل کنید.

تسکین سوزش سر دل

سوزش سر دل می تواند به خاطر تولید کم اسید معده باشد، توصیه ی پزشکان استفاده از یک قاشق غذاخوری سرکه ی سیب به همراه کمی عسل است.

درمان آفتاب سوختگی

برای تسکین آفتاب سوختگی می توانید یک دوش ولرم گرفته و دو فنجان سرکه ی سیب را روی بدن خود بریزید و ده دقیقه صبر کنید. به این طریق پی هاش پوست شما دوباره بازگردانده می شود و احساس سردی و آرامش خواهید پیدا کرد.

تسکین سوختگی

همانطور که سرکه سیب برای آفتاب سوختگی مفید بود، برای سوختگی ها نیز می تواند مفید باشد. می توانید کمی سرکه سیب را روی محل سوختگی قرار دهید و به سرعت احساس تسکین را در محل درد داشته باشید. البته بهتر است که روی زخم های باز و سوختگی درجه ۲ و ۳ استفاده نکنید.

بهبود کبودی

برای از بین بردن جای کبودی بهتر است که یک فنجان سرکه را گرم کرده و با یک قاشق چای خوری نمک محلول کنید. هر روز کمپرس گرم با این محلول انجام دهید تا جای کبودی از بین برود.

درمان عفونت های قارچی

استفاده موضعی از سرکه ی سیب می تواند سبب درمان عفونت های قارچی مانند رینگ ورم یا قارچ پای ورزشکاران شود. شما می توانید با قرار دادن مستقیم سرکه سیب روی منطقه ی آسیب دیده و یا پاشوره دادن در محلولی که یک قسمت از ۵ قسمت آن سرکه است به مدت ۳۰ دقیقه در روز بیماری را از بین ببرید.

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۲۵
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی