مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

افراد حواس پرت

پرشین طب – مشاوره خانواده | به گزارش پرشین طب؛ حواس پرتی موضوعی است که خیلی از افراد در این دنیا به آن گرفتار هستند. کاری را آغاز می کنند ولی در اواسط کار دچار حواس پرتی و سردرگمی می شوند. با تمرین و تمرکز می توان تا حدود زیادی با حواس پرتی مقابله کرد. تمرکز کردن روی موضوعات لازم در زندگی مهم است. بیماری های روانشناختی مختلفی وجود دارند که می توانند باعث حواس پرتی شوند. در این نوشته قصد داریم تا فرمول هایی را برای افراد حواس پرت بگوییم تا بتوانند تمرکز بیشتری در کارها داشته باشند. در صورتی که به این موضوع علاقه مند هستید با ما همراه باشید.

بهره‌وری بالا برابر است با حواس پرتی بالا
ابزارهایی که ما امروزه برای بهره‌وری در اختیار داریم ، بسیار شگفت انگیز هستند. شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به کمک وسایلی که در اختیار دارید بگردانید، و می‌توانید کارهای مهم خود را، از هر نقطه‌ی کره‌ی زمین که هستید انجام دهید. از طرفی، با در اختیار داشتن قدرت بهره‌وری، حواس پرتی نیز به وجود می‌آید. زمانی که از ابزارهای ارتباطی مختلف استفاده می‌کنید، ممکن است همزمان، از هر کسی در هر مکانی پیامی دریافت کنید. شما می‌توانید به خواندن داستان‌های تمام نشدنی مشغول شوید و شروع به جستجو و مرور اطلاعات، عکس‌ها و تصاویر نامحدود موجود در فضای مجازی کنید. شما تلفن همراه خود را به قصد انجام کار روشن می‌کنید، اما ۳۰ دقیقه به بررسی پست الکترونیکی خود، چک کردن فیسبوک و یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌گذرانید. با وجود تمام حواس‌پرتی‌هایی که وجود دارند، چگونه می‌توانید به غیر از چند لحظه، واقعا بر روی کار خود متمرکز شوید؟

برای انجام وظایف خود زمان مشخصی را تعیین کنید.
انجام دادن یک کار و به اتمام رساندن آن نیاز به نظم و انضباط و همچنین نیاز به تمرین دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت تمرکز و افزایش بهره‌وری این است که برای انجام کار خود، زمان مشخصی را تعیین کنید. در حقیقت، شما باید یک محدودیت زمانی مشخص، به هر یک از فعالیت‌های خود اختصاص دهید. استفاده از یک زمان‌سنج برای انجام کارها، می‌تواند به شما برای متمرکز شدن بر روی کارتان و جلوگیری از ایجاد حواس‌پرتی کمک کند. به منظور متمرکز ماندن بر روی کار، ساعت خود را بر روی ۵، ۱۰ و یا حتی ۳۰ دقیقه، با توجه به کاری که قصد به اتمام رساندن آن را دارید تنظیم کنید.

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۲۵
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی