مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

گردن درد

پرشین طب – سلامت جسمی | به گزارش پرشین طب؛ راه برای درمان گردن درد جلوگیری از گسترش آن است. چیزی که کاملا ساده می باشد این است که عادات غلط خود را بشناسید و بدانید که چه چیزی سبب گردن درد شما می شود و جلوی آن را بگیرید. مثلا ایستادن در یک حالت غلط می تواند باعث گردن درد شود و شما با درست کردن آن می توانید مانع از بروز چنین دردی شوید.

آیا شما ساعت ها پشت میزکار خود می نشینید؟ اگر صندلی شما چرخ دار است و سعی می کنید با صندلی دولا دولا راه بروید و یا اگر مانیتور شما زیادی بالا و یا زیادی پایین است، سعی کنید که این مسائل را حل کنید چرا که این دو مورد باعث فشار به گردن شما می شود.

بستن موی دم اسبی می تواند باعث شروع گردن درد شود. وقتی که شما موی سرتان را به صورت دم اسبی می بندید باعث می شود که بافت پوست سر و عضلات گردن شما کشیده شود و همین باعث بروز سردرد و گردن درد می شود. پس بهتر است که از محکم بستن موهایتان خودداری کرده و در عوض به جای کش، با یک نوار موهای خود را ببندید.

اگر شما وقتی از خوب بیدار می شوید احساس درد دارید،‌ بهتر است که موقعیت خواب خود را تغییر دهید. خواب در موقعیت بد باعث فشار روی عضلات گردن شما می شود. اگر شما روی شکم خود می خوابید باید گردن خود را پس از بیدار شدن به خوبی ماساژ دهید و سعی کنید که از این به بعد به پشت بخوابید.

استرس بیش از حد می تواند باعث گردن درد شود. بسیاری از مردم در هنگامی که مضطرب هستند عضلات پشت خود را سفت و منقبض می کنند و همین باعث بروز گردن درد می شود. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، پیشنهاد می کنم از روش های یوگا و مدیتیشن استفاده نمایید.

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۲۵
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی