مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

خوردن شکلات

پرشین طب – مواد غذایی | به گزارش پرشین طب؛ کاکائو خام دارای ORAC بسیار زیادی است که وظیفه ی جذب رادیکال اکسیژن را دارد. با توجه به اینکه ترکیبات آن آلی بوده و بیولوژیک فعال می باشند به عنوان یک آنتی اکسیدان عملکرد مناسبی دارد. با امتیاز ۲۱۰۰۰ در رتبه ی سوم در لیست آنتی اکسیدان های غذایی است.

آنتی اکسیدان ها از ساخت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و باعث احساس آرامش و سلامتی در شما می شود. همچنین می توان به عنوان یک ترکیب ضد پیری به آن نگاه کرد و واقعا خوردن یک تکه شکلات می تواند مانع از روند سریع پیر شدن شود.

سرشار از مواد معدنی

کمبود مواد معدنی یکی از مسائل نگران کننده است که شما می توانید به کمک شکلات تا حد زیادی از این مشکل فاصله بگیرید. البته باید بدانید که بهتر است این خوراکی بدون لبنیات و موادی مانند سویا استفاده شود. در یک تکه شکلات خوب موادی معدنی زیادی یافت می شود. اطلاعات زیر بر اساس ۱۰۰ گرم شکلات تیره ۷۰-۸۵٪ کاکائو است:

آهن ۶۷٪

منیزیم ۵۸٪

مس ۸۹٪

منگنز ۹۸٪

همچنین در آن مقادیر زیادی از روی، فسفر، پتاسیم، سلنیوم و کلسیم است.

بهبود خلق و خو

فرقی ندارد که شما خلق و خوی خوبی داشته باشید و یا خلق و خوی بد، استفاده شکلات برای هر دو حالت بسیار مناسب است. این خوراکی به عملکرد شناختی شما کمک شایانی می کند و این از طریق بالا بردن مواد شیمیایی بدن شما مانند سروتونین، اندورفین، phenylethylamine و آناندامید انجام می شود.

البته اگر بخواهیم از نظر علمی به مسئله نگاه نکنیم، کمتر کسی است که با خوردن شکلات احساس خوبی پیدا نکند.

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۲۵
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی