مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

اضافه وزن

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ اولین موردی که بررسی خواهیم کرد فشار خون بالا است. بافت های چربی اضافی نیاز به اکسیژن دارند و همین باعث می شود که گردش خون بدن مازاد بر فعالیت معمولی اش باشد و این امر سبب می شود تا حجم کار قلب افزایش پیدا کند. از این رو فرد دچار فشار خون خواهد شد.

دیابت: چاقی می تواند در تولید انسولین اختلال ایجاد کند، انسولین تنظیم کننده ی قند خون می باشد. وقتی که در تولید انسولین اختلال ایجاد شد، قند خون بالا می رود و می توان گفت که اضافه وزن یکی از دلایل اصلی افزایش ابتلا به دیابت است.

بیماری های قلبی: آترواسکلروز یا همان سخت شدن سرخرگها در کسانی که چاق هستند ده برابر بیشتر از افراد لاغر است. بیماری هایی مربوط به عروق کرونر نیز در افراد چاق زیاد دیده می شود چرا که چربی ها در شریان های اصلی رسوب می کنند. همین باعث می شود که شریانها تنگ شده و جریان خون کاهش پیدا کند که این امر سبب درد در قفسه ی سینه و یا حمله ی قلبی شود. به وحود آمدن لخته ی خون در سرخرک های باریک مغزی نیز سبب سکته مغزی می شود.

مشکلات مفصلی: چاقی می تواند باعث آسیب دیدن زانو ها و باسن به دلیل وجود فشار روی مفاصل شود و علت آن نیز فشار اضافی رو این قسمت هاست.

خروپف کردن و مشکلات تنفسی: خرپف کردن باعث می شود که تنفس فرد دچار مشکل شود و همین امر باعث ایجاد وقفه در خواب و خواب آلودگی در طول روز می شود. خروپف کردن سنگین می تواند به خاطر چاقی باشد چرا که چربی های اضافه روی قفسه سینه فشار آورده و ریه ها نمی توانند به اندازه کافی هوا را به داخل راه دهند.

سرطان: خانم هایی که دچار چاقی هستند بیشتر در معرض سرطان می باشند،‌ سرطان هایی از جمله سرطان سینه، روده بزرگ، کیسه صفرا و رحم. مردان نیز در معرض سرطان روده بزرگ و پروستات خواهند بود.

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۲۲
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی