مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

Meditation

پرشین طب – سلامت روح و روان | به گزارش پرشین طب؛ مدیتیشن در حقیقت قدمتی نزدیک به هزار سال دارد و ریشه ی آن به شاخه های مذهبی بر میگردد. اما تمرینات تمرکز حواس نتیجه ی تحقیقات غربی روی این موضوع می باشد. در حقیقت منشاء این تمرینات را می توان مکتب بودا دانست و نوعی مراقبه ی سنتی است. این تمرینات برپایه ی توجه به اندام های داخلی و خارجی است و به وجود آورنده ی حس آرامش و صبر و محبت است و می توان گفت که تمرینات مدیتیشن و تمرکز حواس در یک مسیر هستند.

تمرینات تمرکز حواست باعث بالا رفتن کیفیت فعالیت های ذهنی می شود و ذهن شما را باز و مثبت و آرام خواهد کرد. شما با این تمرینات می توانید قضاوت کردن را کنار بگذارید، به جای آنکه درگیر اتفاقات روزمره شوید بیشتر به داخل و خارج خود توجه نمایید.

چرا این تمرینات مفید هستند

طی تحقیقات صورت گرفته روی علم مراقبه در ۱۵۰۰ مقاله که توسط ۲۵۰ سزمان تحقیقات مختلف از سال ۱۹۶۷ تا کنون انجام شده است، نتیجه این بوده که تمرینات مدیتیشن و تمرکز حواس می تواند اثرات بسیار خوبی را روی بیماران داشته باشد به طوری که اگر این تمرینات را به صورت روزانه انجام دهند سبب بالا رفات تمرکز حواس آنها می شود. همچنین این تمرینات فواید جسمی و روانی زیادی به همراه دارد که از کوچک ترین آنها بهتر شدن خلق و خوی افراد می توان گفت تا کاهش وضعیت حاد پزشکی در بیماران. از فواید این کار می توان به نکات زیر نیز اشاره کرد.

باعث کاهش استرس می شود: که این نکته از کنترل بیماری ایدز گرفته تا مشکلات جسمی و روحی برای فرد مفید است

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۰۱
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی