مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

گوشی های هوشمند

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ این روزها همه ی افراد گوشـی های هوشمند در منزل دارند ، این موضوع می تواند بیماری های مختلفی برای انسان پدید بیاورد. در این نوشته سعی داریم تا از مضرات استفاده از گوشی های هوشمند برای شما عزیزان بگوییم و راه حل هایی را برای جلوگیری از تشدید بیماری ها مشخص کنیم. در صورت تمایل و اینکه به سلامت خود اهمیت می دهید این نوشته را از دست ندهید.

فشار زیاد روی چشم
با وجود اینکه چشم دوختن به صفحه ی تلفن همراه یا تبلت الزاما نمی تواند منجر به آسیب های چشمی دائمی شود، اما چشم ها را خسته و حساس می کند. در واقع نگاه کردن طولانی مدت به صفحه ی موبایل می تواند باعث خشکی چشم ها و حتی تاری دید شود. استفاده از تلفن هوشمند در رختخواب و نور ناشی از آن باعث می شود که ترشح ملاتونین (هورمون خواب) در بدن دچار اختلال شود. در نتیجه به سختی به خواب می رویم و زمانی که از خواب بیدار می شویم، بدن شارژ و با انرژی نیست.  توصیه می کنیم قانون «۲۰-۲۰-۲۰» همیشه در ذهن تان بماند، یعنی اگر مجبور هستید به مدت ۲۰ دقیقه به صفحه ی تبلت، رایانه یا اسمارت فون چشم بدوزید، باید به مدت ۲۰ ثانیه به چشم ها استراحت دهید و به چیز دیگری در فاصله ی ۲۰ قدمی تان (فاصله ی شش متری) نگاه کنید. همچنین لازم است که موبایل را با فاصله ی مناسبی از چشم ها و هم سطح آنها نگه دارید.

بخوانید

  • ۹۴/۱۱/۰۱
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی