مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

کم آبی برای بدن

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ شاید در طول یک روز کاری فراموش کنید که باید آب بخورید و پس از اینکه کارتان تمام شد و در مسیر برگشت به خانه هستید میبینید که مردم احساس خوبی در کنار شما ندارند به خصوص وقتی دهانتان را باز می کنید. کم آبی بدن سبب به وجود آمدن بوی بدن دهان می شود. آب دهان نقش بسیار مهمی در جلوگیری از رشد باکتری های دهان دارد. وقتی که بدن شما دچار کم آبی می شود میزان تولید آب دهان کم شده و همین باعث میشود که باکتری ها زمان لازم برای رشد را داشته باشند و رشد باکتری ها سبب به وجود آمدن بوی بد دهان می شود. پس بخاطر خودتان و اطرافیانتان بهتر است که آب بنوشید.

باعث می شود که هوس خوردن شیرینی کنید

وقتی که شما تشنه هستید ممکن است که احساس گرسنگی نیز به شما دست دهد به ویژه زمانی که در حال تمرینات ورزشی هستید. زمانی که شما مشغول تمرین هستید و حالت کم آبی دارید شما درحال استفاده از گلیکوژن می باشید (کربوهیدرات ذخیره شده) البته سریع تر از همیشه به همین خاطر به سرعت گلیکوژن کاهش پیدا می کند. بنابراین وقتی که تمرین شما تمام می شود بدنتان شدیدا هوس خوردن چیز شیرین را دارد تا بتواند برای انجام تمرین بعدی انرژی ذخیره کند.

تمرینات شما دچار مشکل خواهد شد

حتی اگر میزان کمی آب از دست بدهید نیز تمرینات شما دچار مشکل می شود. وقتی آب بدن شما ۲درصد کم می شود تمرینات شما تا ۱۰درصد نسبت به حالت معمول ضعیف تر خواهد بود. وقتی که شما آب بدن از دست می دهید عملکردتان بدتر از همیشه می شود. حتی تحمل فشار شما نیز کمتر می شود. مثلا اگر کاری را شش ساعته انجام دهید اما احساس می کنید که آن را در هشت ساعت انجام داده اید.

بخوانید

  • ۹۴/۱۰/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی