مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

ترمیم کبد

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ همانطور که می دانید مصرف بیش از حد الکل بدترین دشمن برای کبد شماست. استفاده ی بیش از اندازه ی الکل برای بیماران کبدی می تواند سبب افزایش وخامت بیماری شود و وضعیت را بدتر کند. در حقیقت هپاتیت الکلی علائمی مانند چربی در سلول های کبد به همراه زخم و التهاب خفیف دارد. استفاده ی بیش از اندازه و مکرر از الکل باعث می شود که زخم ها شدیدتر شده و تغییر شکل دهند.

بسیاری از ما می دانیم که پرخوری باعث جمع شدن چربی در بدن ما می شود. لازم به ذکر است که این چربی ها به کبد ما نیز نفوذ می کنند. آسیبی که به خاطر چربی به کبد ما وارد می شود، اغلب اوقات بدون علائم است. این نشانه ها ممکن است خیلی دیر خود را نشان دهند و زمانی که علائم بروز داده شوند دیگر خیلی دیر شده و کبد شما واقعا آسیب دیده است.

برخی از علائم آن عبارت اند از :

احساس خستگی

ضعف

تهوع

سردرگمی و مشکل در تمرکز

اجتناب کردن از مواد غذایی غنی از پروتئین

خوردن رژیم های غذایی متعادل می تواند به سلامت دوباره ی کبد شما کمک کند. به میزان کالری غذایی که می خورید توجه داشته باشید و همچنین کربوهیدرات و چربی و پروتئین رژیم غذایی خود را به اندازه توانایی کبدتان تنظیم کنید.

بخوانید

  • ۹۴/۱۰/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی