مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

خوردن بی رویه پروتئین

پرشین طب – مقالات پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ اگر شما به مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، از کربوهیدرات ها کمتر استفاده خواهید کرد و در این شرایط بدن شما برای فراهم کردن سوخت مورد نیازتان مجبور به سوزاندن پروتئین ها طی فرایند کتوز است. این فرایند برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند بسیار خوب است. اما کسانی که با این افراد در ارتباط هستند به خاطر بوی بد دهان آنها واقعا اذیت می شوند. بویی که حتی با مسواک و نخ دندان هم از بین نمی رود. بهتر است که از ماسک استفاده کنید.

نهایتا باعث افزایش وزن شما خواهد شد

مردمی که می خواهند وزن کم کنند از پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم در رژیم غذایی خود استفاده می کنند و شاید این روش بتواند به سرعت وزن شما را کاهش دهد اما تحقیقات نشان داده است که استفاده ی بلند مدت از آن سبب افزایش وزن شما خواهد شد.

آسیب دیدن کلیه های شما

بشقاب های پروتئین مانند استیک و یا جوجه حاوی مقادیر زیادی نیتروژن است که مصرف آن در میزان های کم و متوسط مشکلی ایجاد نمی کد و کلیه های شما می تواند به راحتی آن را دفع نماید.

اما وقتی که شما بیشتر از نیاز بدنتان از پروتئین استفاده می کند. کلیه های شما مجبور است که بیش از اندازه فعالیت کنند تا بتوانند نیتروژن را دفع کنند.

البته این فعالیت در کوتاه مدت مشکلی را برای شما ایجاد نمی کند اما در بلند مدت سبب آسیب دیدن کلیه های شما خواهد شد.

بخوانید

  • ۹۴/۱۰/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی