مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

مانع از کاهش وزن

پرشین طب – مقالات پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ کالری های مصرفی را محاسبه می کنیم، گام هایمان را میشماریم و حواسمان به میزان غذای مصرفی مان هست وقتی که تصمیم به کم کردن وزن می گیریم. تمام این کارها را انجام می دهیم تا احساس رضایت قابل لمسی داشته باشیم. اما اینجا یک نکته ی بسیار مهم درمورد کم کردن وزن هست و می توان اسم آن را بازی مغز گذاشت. طی تحقیقات جدید صورت گرفته از هر ۱۰ نفر فقط یک نفر به ارتباط احساسات عاطفی خود در کاهش وزن توجه دارد. احساسات گاهی می تواند عامل پرخوری شما باشد.

طی تحقیقات ملی صورت گرفته توسط موسسه سلامت اورلاندو روی ۱۰۰۵ نفر آمریکایی درمورد دلایلی که مانع ازکاهش وزن می شود ، نتایج جالبی به دست آمد. ۳۱ درصد این افراد بر این باور بودند که ورزش نکردن باعث چاقی می شود ، ۲۶ درصد نخوردن غذای خوب و سالم را علت چاقی دانسته و ۱۷ درصد از این افراد بار مالی زندگی را دلیل بر بروز چاقی و مانع برای کاهش وزن معرفی کرده بودند اما از این جامعه ی آماری تنها ۱۰ درصد سلامت روانی را مهم ترین عامل برای کم کردن وزن به حساب آورده بودند.

بسیاری از افراد بر این باورند که مغز و بدن از هم جدا هستند اما باید به شما بگوییم که این طرز فکر کاملا اشتباه است و مغز و بدن در هم تنیدگی خاصی دارند.

ما خیلی وقت ها بر حسب احساساتمان غذا مصرف می کنیم. برای مثال در جشن ها و تولد ها غذاهای گوناگون می خوریم یا دوست صمیمی خود را به یک شام مفصل دعوت می کنیم تا با او بیشتر آشنا شویم. غذا ها می توانند در شما احساس عشق و آسودگی به وجود بیاورند اما باید توجه داشته باشید که این احساس موقت است. و این احساس باعث می شود که ما دوباره و دوباره بیشتر و بیشتر غذا بخوریم. حال مهم نیست که شما چقدر از وقت خود را در باشگاه سپری کنید این احساسات مغزی شما است که شما را از رسیدن به هدفتان یعنی کاهش وزن باز می دارد.

در اینجا چند استراتژی برای شما داریم تا بتوانید در برابر احساساتان نسبت به غذا مقابله کنید و رابطه ی سلامت تری را با مواد غذایی برقرار کنید.

بخوانید

  • ۹۴/۰۹/۲۹
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی