مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

زخم دهانه رحم

پرشین طب – سلامت بانوان | به گزارش پرشین طب؛ زخم دهانه رحم یا دیسپلازی دهانه رحم به رشد غیر طبیعی سلولهای پیش سرطانی در سطح دهانه رحم یا سرویکس گفته می شود. درجه شدت این بیماری بستگی به میزان رشد سلولهای غیر طبیعی دارد. دیسپلازی یا زخم دهانه رحم بسته به شدت به دو دسته تقسیم بندی می شود:

زخم دهانه رحم با درجه شدت پایین . به کندی پیشرفت کرده و غالبا بهبود می یابند. زخم دهانه رحم با شدت بالا. می توانند به سرطان دهانه رحم منجر شوند.

زخم های دهانه رحم با شدت بالا،  اگر بدون درمان رها شوند، در ۳۰ تا ۵۰ درصد موارد پیشرفت کرده و به سرطان دهانه رحم تبدیل می شوند. خطر سرطان برای زخم های دهانه رحم با شدت ملایم پایینتر می باشد.

زخم دهانه رحم با ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ، نوعی ویروس منتقله آمیزشی، همراه می باشد. برای محافظت در برابر ابتلای به این ویروس انجام واکسیناسیون توصیه می شود و تست پاپ اسمیر منظم نیز  می تواند زخم دهانه رحم را تشخیص داده و بنابراین می توان این مشکل را در مراحل اولیه درمان نمود.

نشانه ها و علایم زخم دهانه رحم

زخم یا دیسپلازی دهانه رحم غالبا نشانه ای ندارد. و معمولا در هنگام انجام تست پاپ اسمیر سالانه مشخص می شود.

بخوانید

  • ۹۴/۰۹/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی