مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

احتمال سرماخوردگی

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ نحوه مصون نگهداشتن خود از سرماخوردگی و آنفلوآنزا خیلی سادس: دست هاتونو بشورید، به صورتتون دست نزنید، از سبزیجات و میوه ها تغذیه کنید و… . اما وقتی شما ورزش میکنید این نوع روش ها یکم ابتدایی به نظر میرسه. ورزش همونطوری که میتونه کمک کنه به شما از طرفی میتونه به شما صدمه بزنه.

از این دو اشتباه رایج که ذکر خواهیم کرد پرهیز کن، حداقل به شما کمک میکند تا دیگر در این فصل تو دماغی حرف نزنی.

نکته ی اول: به کلاس های یوگا بروید.

باز کردن مت (زیرانداز) در کلاس یوگا یا حتی تمرین یا ویدیو در خانه میتونه خیلی با ارزش باشه اگر که میخواهید در این فصل سرما نخورید.

مطالعات نشان داده که افرادی که روزانه ۴۰دقیقه یوگا تمرین میکنند به طور چشم گیری در تقویت ایمنی بدنشان تغییر خوب ایجاد شده و همچنین کسانی که یوگا کار میکنند ترشح هورمون استرس پس از دوازده هفته در بدن آنها در مقایسه با افرادی که کار نمیکنند کمتر است. به گزارش مجله the journal of alternative and complementary medicine, یوگا واکنش های آرامش بخشانه در بدن ایجاد میکند، یعنی باعث کاهش سطح ترشح آدرنالین و کورتیزول میشود که به موجب آن سایتوکین های پیش التهابی، که میتواند سیستم ایمنی بدن را به خطر بندازد، سرکوب میشود.

پس برای مصون ماندن از سرماخوردگی روزانه ۴۰ دقیقه یوگا تاثیر به سزایی دارد.

بخوانید

  • ۹۴/۰۹/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی