مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

بسته های پلاستیکی

پرشین طب – اخبار پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ شاید شنیده باشید که قرار دادن مواد غذایی گرم داخل ظروف پلاستیکی خطرناک باشد. اما آیا واقعا اینطور است؟ کدام غذاها را نباید در ظروف پلاستیکی گذاشت؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. نگرانی اصلی از این است که مواد شیمیایی موجود در این ظروف – مانند بیس فنول و فتالات – به داخل غذای شما وارد شوند.

باید بدانید که این مواد شیمیایی بیشتر تمایل دارند که با مواد گرم ترکیب شوند. البته در بسته بندی غذاهای منجمند و همچنین کیسه های برنج گرم از مواد شیمیایی خطرناک مانند بی پی ای استفاده نشده است. ولی بهتر است فرض را بر این بگذاریم که تمامی این کیسه های پلاستیکی حاوی مواد مختلف شیمیایی است.

البته تحقیقات درمورد مضر بودن یا نبودن این ترکیبات شیمیایی همچنان ادامه دارد

چندی پیش یکی از پزشکان مشهور تغذیه درمورد استفاده از این مواد هشدار داد و گفته است که ترکیبات شیمیایی موجود در این بسته های پلاستیکی می تواند با هورمون های شما ترکیب شده و احتمال بروز سرطان ، دیابت و چاقی را در شما بالا ببرد.

اما تحقیقاتی که بارها و بارها توسط استانداردهای غذایی اروپا انجام شده است به این نتیجه رسیده که بی پی ای موجود در بسته های پلاستیکی خطرناک نیست.

متخصصان اف دی ای نیز گفته اند که بدن قادر است به راحتی بی پی ای را شکسته و بعد از مدت کوتاهی که وارد بدن شد آن را به صورت ادرار و مدفوع دفع کند.

بخوانید

  • ۹۴/۰۹/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی