مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

بسیاری از ما همین که نام بیماری پوکی استخوان به گوش مان می خورد، سریع پیش خودمان دودو تا چهار تا می کنیم که چون یک لیوان شیر با صبحانه و یک کاسه ماست سر ناهار خوردیم، پس یعنی تا آخر عمر استخوان هایمان را بیمه کردیم! کاش قضیه به همین سادگی ها بود ولی متاسفانه نیست. علاوه بر کلسیم موجود در لبنیات عوامل متعدد دیگری در زندگی روزانه ما وجود دارد که سلامت استخوان هایمان را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند ما را چند قدم به پوکی استخوان نزدیک تر یا از آن دورتر کند.

۲۸ مهر ماه روز جهانی پوکی استخوان است. بیماری خاموشی که از ۵۰ سالگی به بعد همه ما را چه زن باشیم و چه مرد تهدید می کند؛ اما متاسفانه خانم ها را بیشتر در معرض تهدید قرار داده و با کاهش تراکم استخوانی بلای جان شان می شود. یکی از جنبه های خطرناک این بیماری، خاموش بودن یا بدون علامت بودن آن است که می تواند خطر بروز شکستگی را چند برابر کند. اگر دچار پوکی استخوان هستید این پیشنهادها را جدی بگیرید و اگر نمی خواهید به این عارضه مبتلا شوید جدی تر.

نکات پیشنهادی برای نبرد با پوکی استخوان

۱/ فضای اتاق نشیمن و اتاق خواب تان را خلوت کنید و سیم برق و تلفن را از زیر پا جمع کنید تا کمتر در معرض خطر زمین خوردن باشید.

۲/ پادری های کوچک با لبه های شل و برآمده را دور بیندازید و پادری هایی بخرید که روی زمین ثابت می مانند.

۳/ اگر سالمندی در منزل دارید که دچار پوکی استخوان شده، حتما یک یا دو عدد میله کمکی در حمام، برایش نصب کنید تا بتواند تعادلش را حفظ کند.

۴/ بهترین کفپوش برای خانه کسانی که دچار پوکی استخوان هستند موکت آن هم از نوعی است که به زمین چسبیده و محکم شده است.

بخوانید

  • ۹۴/۰۶/۳۰
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی