مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

اگر شما هم از نوشابه های رژیمی و شیرین کننده های مصنوعی برای کاهش وزن و جلوگیری از بیماری هایی مثل دیابت استفاد می کنید خوب است بدانید که یافته های یک تحقیق جدید خلاف عقیده شما را نشان می دهد. کارشناسان بر اساس این تحقیق که روی موش های آزمایشگاهی و انسان ها انجام شده به این نتیجه رسیده اند که شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین، سوکرالوز و آسپارتام می توانند سطح قند خون را بالا ببرند، حتی بیشتر از مصرف زیاد شکر معمولی.

دانشمندان دریافته اند که ساخارین، سوکرالوز و آسپارتام از طریق تغییر شدید در ترکیب میکروار گانیزم های موجود در اندام های داخل شکم باعث بالا رفتن سطح قند خون می شوند. این میکروار گانیزم ها که عمدتا از نوع باکتری هستند در اندام های گوارشی حضور دارند و به تغذیه و سیستم ایمنی ما کمک می کنند. تعداد این میکروار گانیزم ها به چند تریلیون می رسد و اخیرا دانشمندان تحقیقات زیادی در ارتباط با نقش آنها در سلامت بدن انجام داده اند.

در تحقیق یاد شده محققان به آب آشامیدنی موش ها ساخارین، سوکرالوز و آسپارتام اضافه کردند و دریافتند که سطح قندخون آنها بیشتر از موش هایی بود که آب و شکر نوشیده بودند. اگرچه این سه ماده شیرین کننده ترکیبات متفاوتی هستند ولی مصرف تمام آنها نتایج مشابهی به دنبال داشت. دانشمندان همچنین ۴۰۰ انسان را نیز مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که باکتری موجود در سیستم گوارش کسانی که از شیرین کننده های داخل شکم دیگران بود. در این افراد همچنین میزان سطح قند خون ناشتا هم بیشتر بود.

بخوانید

  • ۹۴/۰۶/۲۹
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی