مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

با دوکان لاغر شوید!

اگر کمی و فقط کمی به حواشی زندگی افراد مشهور و به اصطلاح ستاره ها علاقه مند باشید، می دانید که کیت میدلتون ، عروس خانواده سلطنتی انگلستان قبل از عروسی اش برای مدتی کوتاهی رژیم لاغری گرفت به نام رژیم «دوکان». رژیم دوکان را یک متخصص فرانسوی به اسن پیر دوکان طراحی کرده که پایه و اساسش مثل رژیم اتکینز پروتئین زیاد است البته با کربوهیدرات و چربی کم.

مرحله اول (رژیم + ۲۰ دقیقه پیاده روی)

منابع غذایی شما در این مرحله فقط پروتئین خالص است. یعنی گوشت گاو و گوساله کم چرب، مرغ، جگر مرغ، بوقلمون، شترمرغ و بلدرچین و محصولات دریایی، پروتئین گیاهی مانند سویا و محصولات لبنی بدون چربی و دو عدد تخم مرغ کامل. در ضمن می توانید روزی ۱/۵ لیتر آب یا انواع نوشیدنی های بدون قند و شکر بنوشید به علاوه ۱/۵ قاشق غذاخوری سبوس جو. در ضمن گوشت گوسفند، گوشت گاو پرچرب، شیر و لبنیات پرچرب، میوه، حبوبات، قند و شکر، نان، برنج، ماکارونی و … در این مرحله غیر مجازند.

مرحله دوم (رژیم + ۳۰ دقیقه پیاده روی)

خوش آمدید! در این مرحله سبزیجات به برنامه غذایی شما اضافه می شود؛ یعنی در این باید به تناوب جای روزهای «فقط پروتئین» را با روزهای «پروتئینی + سبزیجات» عوض کنید. مصرف انواع سبزیجات به غیر از سبزیجات نشاسته ای و دو قاشق سبوس در این مرحله مجاز است.

بخوانید

  • ۹۴/۰۶/۲۸
  • هادی ساور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی