مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

۴ راه برای بهبود بیماری ریفلاکس!

ریفلاکس معده

ریفلاکس یا بازگشت اسید معده به مری می باشد. یکی از بارزترین نشانه های این بیماری سوزش شکم می باشد، طبق آمارها یک پنجم مردم ایران به این بیماری گرفتار هستند و هفته ای یک الی دو بار ترشح می کنند. ما در این مطلب برای درمان و بهبود این بیماری توصیه هایی برای شما داریم؛ این چهار راه را امتحان کنید.

سالاد، برای پیشگیری

پیش از این تصور می شد با خوردن سالاد ریفلاکس تشدید می شود. اما پژوهش های جدید نشان می دهد میل کردن یک کاسه سالاد پیش از شروع غذا باعث کنترل ریفلاکس می شود. بهتر است این سالاد با کلم کاملا ریز تهیه شود. از طرفی گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای هم نداشته باشد. استفاده از سس نیز ممنوع است.

رازیانه، کنترل PH

PH این دانه گیاهی ۶/۹ است. بنابراین مصرف آن می تواند محیط معده را از حالت اسیدی شدید خارج کند و به وضعیت متعادل در آورد. علاوه بر اینکه مصرف آن مزه دهان را تغییر می دهد. رازیانه از بین برنده نفخ است. بنابراین برای رفع این مشکل نیز خوردن رازیانه مناسب است. بهترین روش مصرف آن اضافه کردن رازیانه به ماست و سالاد است.

ادامه مطلب در پرشین طب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی