مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

کم کردن جوش و خروش معده با این غذا ها

از صبح که بیدار می شوید معده تان مثل دیگ می جوشد. خوراکی ای می خورید و بعد کمی معده آرام می شود. یک ساعت دوباره معده می جوشد. حال تان خوب نیست و احساس می کنید گلوله آتش در معده تان افتاده و شعله هایش تا مری زبانه می کشد. باز هم خوراکی دیگری می خورید؛ کمی آرام می شوید. کمی مانده به ظهر باز هم حال تان بد است و این بار معده درد هم به آن اضافه می شود. مشکل تان را می شناسید، همان ریفلاکس قدیمی است که دست از سرتان بر نمی دارد. هر غذایی که می خورید یا نمی خورید برای تان دردسر ایجاد می کند و اغلب هم توصیه بر این است که این غذا و آن غذا را نخورید. اما اینجا می خواهیم از خوردن صحبت کنیم؛ اینکه افرادی مبتلا به ریفلاکس می توانند چه خوراکی هایی بخورند تا معده شان آرام شود و از خوردن لذت ببرند.

1/ جو برای صبحانه

بهترین صبحانه برای فرد مبتلا به ریفلاکس جوی دوسر است. به این رژیم غذایی، رژیم ضدریفلاکس می گویند. جوی دوسر حاوی فیبر است و این ماده به عنوان پر کننده معده، مانع از ریفلاکس می شود. کشمش یکی از ترکیب هایی است که باید آن را همراه با جوی دوسر بخورید تا علاوه بر تامین گلوکز مورد نیاز بدن، به دلیل ترکیب هایی که دارد، معده آرام شود.

2/ زنجبیل، گرم

طبع این گیاه گرم است. از طرفی حاوی ترکیب های ضد التهاب است. این دو ویژگی باعث کنترل ترشح بیش از حد اسید معده می شود. بهترین روش استفاده از این گیاه خوردن آن به شکل خام است. بهتر است آن را خرد کرده، همراه با ماست میل کنید یا آن را همراه با سبزی خوردن بخورید.

ادامه مطلب در پرشین طب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی