مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

دمنوش های گیاهی برای بهبود سرماخوردگی

وقتی سرما می خوریم، اولین احساس ما نسبت به خوراکی ها بی میلی و بی اشتهایی است، اگر کارمان به تنفر از هر چه خوردنی است نکشد! درد گلو، ضعف بدن و بی حالی و بی حوصلگی، باعث می شود غذا به سختی از گلویمان پایین برود. در اینجا دمنوش های گیاهی را بریتان معرفی می کنیم که در بهبود سرماخوردگی مناسب است.

1/ بابونه

یکی از دمنوش های مناسب برای رفع علائم سرماخوردگی بابونه است. مقداری از این گیاه را دم کرده و هنگام سرماخوردگی بنوشید تا سرماخوردگی شما زودتر برطرف شود.

2/ آویشن

برای رفع برخی از علائم سرماخوردگی مانند سرفه بسیار مفید است. می توانید از آویشن هایی استفاده کنید که شبیه چای کیسه ای بسته بندی شده و به فروش می رسند. کافیست یکی از این آویشن های کیسه ای را به مدت 10 دقیقه در آب جوش قرار داده، سپس میل کنید.

3/ تخم گشنیز

دم کرده گشنیز به مقدار بسیار کم برای رفع آبریزش بینی تجویز می شود. برای تهیه این بخور یک قاشق غذاخوری تخم گشنیز را در 2 لیوان آب جوش مخلوط کرده و بخارات آن را استنشاق کنید تا آبریزش بینی شم سریع تر بهبود پیدا کند.

ادامه مطلب در : پرشین طب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی