مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

وزن کم کنید، افسردگی می گیرید

تحقیقات جدید خبرهای تازه ای دارند

تا جایی که تحقیقات قدیمی نشان داده بودند قرار بود ماجرا به این شکل باشد: وقتی وزن از دست می دهید و لاغر می شوید، علاوه بر وضعیت جسمانی روحی تان هم بهبود پیدا می کند. دلیل این نتیجه گیری این بود: تحقیقات نشان داده بودند احتمال اینکه افراد چاق ناراضی باشند یا حتی دچار افسردگی شوند بیشتر از ابتلای افراد لاغر به این مشکلات بود. اما تحقیقات جدیدی که روی 2000 نفر زن و مرد چاق و در پنج سال انجام شد ، خلاف این موضوع را ثابت کرد. افراد مورد مطالعه به سه گروه تقسیم شدند.

گروه اول طی این مدت پنج درصد از وزن اولیه شان را از دست دادند. گروه دوم همین میزان را به وزنشان اضافه کردند و وزن گروه سوم ثابت ماند. با کمال تعجب مشخص شد افرادی که وزن کم کرده بودند ناراحت هستند و مستعد افسردگی.

اگر چاق هستید و با شنیدن این خبر بهانه ای برای لاغر نکردن پیدا کردید لطفا زیاد ذوق نکنید! با اینکه هنوز رابطه ای که به افزایش شادی و کاهش وزن مربوط باشد به دست مان نرسده اما تا دلتان بخواهد خبر داریم که چطور کم کردن وزن باعث بهبود سلامت عمومی، رفع مشکلات تنفسی، کاهش کلسترول و رفع پا درد و مشکلات عضلانی ناشی از وزن زیاد می شود. شما به فکر سلامت تان باشید شادی هم از راه می رسد.

منبع: پرشین طب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی