مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۱
  • ۰

رایانه علیه ابولا

رایانه علیه ابولا

از روزی که این ویروس کشنده دوباره در آفریقا شروع به قربانی گرفتن کرده تا به امروز بیش از 1500 نفر قربانی گرفته و همچنان در حال پیشروی است. در چنین شرایطی سازمان بهداشت جهانی از تمام کشورها در خواست کرده نسبت به مبارزه با این بیماری هوشیار باشند و با سایر کشورها همکاری کنند. یکی از این کمک ها که با سرمایه 100 میلیون دلاری همراه شده به پروژه شرکت آی بی ام اختصاص دارد. پروژه ای که روی یک ابر رایانه بسیار گران انجام می شود تا به تحلیل داده های ابولا بپردازد تا از این راه دانشمندان بهتر بتوانند الگوهای رفتاری و نحوه ی گسترش این ویروس را پایش کنند و برای مقابله با آن آماده شوند.

دانشمندان سعی می کنند با در اختیار قرار دادن فناوری های روز به کشورهای آفریقایی بتوانند جلوی شیوع این بیماری را بگیرند یا حداقل بتوانند آن را داخل مرز کشورهای آلوده نگه دارند. یکی از دانشمندان این پروژه می گوید: " در شرایطی که مردم از فقر اطلاعات رنج می برند داشتن تلفن همراه و فرستادن حتی یک پیامک هشدار دهنده می تواند کمک زیادی به پیشگیری از این بیماری کند."

چطور پیشگیری کنیم؟

اگر چه دانشمندان سعی می کنند تا با تحلیل اطلاعات توسط ابر کامپیوتر آی بی ام به راه درمان این بیماری برسند اما هنوز درمان قطعی برای تب خونریزی دهنده ابولا پیدا نشده اما برای پیشگیری راه های زیر توصیه می شود:

1/ استفاده مکرر از آب و صابون را فراموش نکنید.

2/ فقط از وسایل شخصی خودتان استفاده کنید و درباره استفاده از تلفن همراه و رایانه دیگران هم مراقب باشید.

3/ اگر کار بازرگانی انجام می دهید و باید مسافرت کنید، سعی کنید حد الامکان سراغ قراردادهای آنلاین بروید.

4/ هر اطلاعات مفیدی را که درباره این بیماری به دست می آورید به بقیه هم انتقال دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی