مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

فواید انگور

فواید انگور

انگورها خانواده ای بزرگ هستند. شامل حدود 11 جنس و بیش از 600 گونه. ایران دهمین تولید کننده انگور دنیا و همچنین شهرستان ملایر بزرگ ترین و تولید کننده 63% انگور ایران است. میوه انگور به دو نوع دانه دار و بی دانه تقسیم می شود. هر یک از این دو جور در رنگ های سرخ، سیاه، زرد و تقریبا سبز دیده می شود. انگور فایده های زیادی در سلامتی بدن دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

میوه انگور: گرم و تر

انگور طبق طب قدیم ایران گرم و تر است. مقوی و مغذی است. خون را تصفیه می کند. سینه و ریه را صاف و تمیز می کند؛ برطرف کننده یبوست است، انگور برای درمان ورم معده و روده، درمان سل ریوی و سیاه سرفه موثر است و برای درمان نقرس بسیار مفید است. آنهایی که معده ضعیفی دارند، باید انگور را بدون پوست بخورند، زیرا پوست آنها دیر هضم است و موجب دل درد، نفخ و عوارض دیگر می شود. انگور بهترین میوه برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند.

هسته انگور: ضدسرطان

برای اینکه از خواص هسته انگور بهره مند شوید، باید روغن هسته آن را مصرف کنید. این روغن از نظر طب سنتی گرم و خشک است. قابض است و در درمان اسهال مفید. برای انهایی که مثانه وکلیه ضعیف دارند مضر است. گرد هسته انگور برای درمان سل موثر است. محققان معتقدند که ترکیبات فعال موجود در عصاره هسته انگور بسیاری از انواع سلول های سرطانی را به صورت انتخابی هدف قرار می دهد.

غوره: داروی روماتیسم

غوره از نظر طب قدیم ایران سرد و قابض است. در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها موثر است. آبغوره برای درمان چاقی مفرط مفید است. بیماری اسکوربوت که به علت کمی ویتامین C در بدن ایجاد می شود، با آبغوره درمان می گردد. آبغوره چون دارای تاتارات پتاسیم است برای درمان سیاتیک و روماتیسم حاد بسیار مفید و در دفع زردی موثر است. حرارت و صفرای بدن را دفع و روده ها را ضد عفونی می کند، تقویت کننده کبد است.

برگ مو: ضد اسهال

برگ مو قابض است . دم کرده برگ های جوان مو اسهال خونی را برطرف می کند. برای خونریزی ها مفید و در رفع نقرس و زردی موثر است. استفراغ را برطرف می کند. در رفع اختلالات گردش خون مربوط به دوره بلوغ و یائسگی موثر است. هنگامی که پوست صورت قرمز می شود و ملتهب است، خوردن دم کردن آن مفید است. از دم کرده برگ مو هم می توانید برای شست و شوی چشم در مورد ملتحمه استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی