مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

در برنامه غذایی مواد نیروبخش را فراموش نکنید

sib

سیب

این میوه خوشمزه با خواص معجزه گری که دارد می تواند در درمان بسیاری ها و مشکلات موثر باشد. به همین علت روزانه یک عدد سیب را در رژیم غذایی خود و سایر افراد خانواده بگنجانید.

برخی از خواص مفید این میوه عبارتند از : 

مصرف مداوم و روزانه سیب از بروز بیماری های عصبی و سایر بیماری هایی مثل آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند. همچنین از بروز بیماری های سیستم اعصاب نیز جلوگیری می کند.

برای از بین بردن سموم بدن می توانید از آب سیب استفاده کنید. آب سیب برای کودکان نیز بسیار مفید بوده و درجه تب را پایین می آورد و برای بهبود گلودرد نیز مفید است.

برای از بین بردن اسهال و یبوست بسیار موثر است. چنانچه به صورت پخته یا کمپوت شده استفاده شود برای رفعیبوست و چنانچه برای درمان اسهال باشد باید آن را رنده کرد و چند ساعت کنار بگذارید تا رنگش تیره شود با این کار پکتین موجود در آن اکسید شده و مشکل اسهال از بین خواهد رفت.

tokhme morgh

تخم مرغ

مصرف روزانه دو عدد سفیده تخم مرغ و هفته ای ۲ عدد زرده تخم مرغ به استحکام استخوان ها و ساخته شدن بافت استخوانی بدن کمک می کند. از آنجا که زرده تخم مرغ دارای مقداری کلسترول است کسانی که چربی خون بالایی دارند نباید از این ماده غذایی به مقدار زیاد استفاده کنند. مصرف مناسبی از سفیده تخم مرغ برای ورزشکاران و نوجوانان توصیه می شود.

مواد موجود در تخم مرغ از ابتلا به بیماری های چشمی مثل آب مروارید جلوگیری می کند.

تخم مرغ سرشار از کولین و پروتئین بوده و در سفیده مقدار قابل توجهی کلسیم وجود دارد. کولین به حفظ حافظه در دوران پیری کمک کرده و از بروز بیماری هایی مثل آلزایمر تا حد زیادی جلوگیری می کند.

goje

گوجه فرنگی

بهترین روش مصرف گوجه فرنگی به صورت خام است ، اگر دوست دارید مواد مغذی بیشتری از این ماده غذایی مفید بگیرید، آن را به صورت پخته یا کنسرو شده در انواع سس استفاده کنید.

گوجه فرنگی منبع سرشاری از ویتامین C بوده و برای جلوگیری از سرماخوردگی به ویژه برای کودکان و افراد مسن بسیار مفید است.

گوجه فرنگی از ابتلا به برخی از سرطان ها از جمله پروستات و ریه و معده جلوگیری می کند به همین علت به آقایان توصیه می شود تا حد ممکن از آن علت به صورت خام یا آب پز یا کبابی استفاده کنند.

گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان لیکوپن بوده، به همین خاطر سیستم ایمنی بدن را قوی کرده به این دلیل از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی