مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

پیام های جنسیت محور

پیام های جنسیت محور

تاکنون متوجه آن مدل از اسباب بازی ها ، فیلم ها ، تبلیغات و آگهی های مجلات که حول و حوش مسائل روزانه دخترتان است ، شده اید؟ چه ارزش هایی به دختران ما آموخته خواهد شد؟جامعه به ما آموخته که دختران و زنان نیاز دارند و می خواهند که زیبا باشند. از روز اولی که با کلمه ها آشنا می شوند، داستان هایی را درباره پرنسس هایی می خوانند که به خاطر زیبایی شان تحسین شده اند. آنها به خاطر زیبایی، آرامش، رضایت، شرم و احساسات‌تان تحسین شده اند ؛ پیغامی قدرتمند که می تواند مانع بروز توانایی های دختر کوچک شما برای تبدیل شدن به زنی با اعتماد به نفس باشد.

پژوهش های اخیر نشان داده اند که رسانه ها مسوول بمباران دختران کوچک توسط تصاویر و الگوهای نامناسبهستند و در بسیاری موارد به وسیله افراد معروف اما سطحی با آرایش های بسیار و بدن های ساختگی این کار را انجام می دهند. وقتی دختر کوچک شما کمی بزرگ تر شد زمانی را صرف تماشای آگهی ها و برنامه های تلویزیونی می کند. دخترتان را تشویق کنید تا به صورت نقادانه اطلاعات و تصاویری را که تماشا می کند بررسی کند. به او کمک کنید تا در رسانه های دیداری اشکال تغییر شکل یافته ، تحریف شده یا دستکاری شده را تشخیص داده و اعتنایی به آنها نکند ، برایش توضیح دهید که این تصاویر واقعی نیستند و پر از افکت های خاص هستند که توسط رایانه ها اعمال شده اند.

آگاهی و درک او را از جنسیت که مربوط به تمایز و تفکیک پذیری است بالا ببرید. بهترین راه برای این کار این است که از او بخواهید راه های متفاوتی را که مردان و زنان در فیلم ها ، برنامه های تلویزیونی و تبلیغات و آگهی ها و کتاب ها به تصویر کشیده می شوند ، مدنظر قرار دهند. تفاوت ها کدامند؟ آیا واقعی هستند؟ دختران در سراسر جهان فشار عظیمی را در مواجهه با توقعات غیر واقعی اجتماعی از دختر بودن ، متحمل می شوند. ما به عنوان والدین وظیفه و حق داریم تا هر آنچه می دانیم را انجام دهیم تا این پیام های جدید را خنثی کنیم و احساسی را در دخترمان به وجود بیاوریم که هم از نظر درونی و هم بیرونی احساس زیبایی کند به این دلیل که آنها نوع شگفت انگیز بشریت ، باهوش ، خلاق ، با استعداد ، قوی ، سخت کوش ، بامزه ، با انرژی و دارای بسیاری خصوصیت های خوب دیگر هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی