مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

رتینول را بشناسید!

رتینول را بشناسید!

یکی از معروف ترین کرم ها برای ترمیم پوست ، همین کرم یعنی کرم حاوی ویتامین A است. دلیل آن نیز سازگاری خاص این ویتامین با پوست صورت است.

رتینول ، ساخته شده از ویتامین A

اگر در کودکی پوست لطیفی داشته اید ، ترک خوردن پوست دست ناشی از سرما را تجربه کرده اید ، به ویژه اگر آتش پاره بودید و زیر بار استفاده از دستکش نمی رفتید. احتمالا هم لب هایتان در اثر سوز سرما ترک می خورد و خون می افتاد. تجربه حساس شدن پوست گونه ها ، سرخ شدن و احتمالا جوش زدن حساسیتی آنها هم مشکل دیگری بود که آن را تجربه کرده اید. در همه این موارد یک نکته را از والدین یا مربیان مدرسه تان شنیده اید ؛ اینکه برای ترمیم این آسیب ها کرم ویتامین A استفاده کنید.

اگر از این کرم استفاده کرده باشید ، رنگ زرد آن را که در تیوپ های باریک و کوچک هم بسته بندی شده بود یادتان هست. شاید حالا هم برای جلوگیری از ترک لب ها یا پشت دست از این کرم استفاده می کنید. به هر حال کرم ویتامین A ، کرم نام آشنایی برای اغلب ماست. کرم رتینول البته با کرم معمولی مورد نظر کمی فرق دارد. اما پایه همه این کرم ها ، ویتامین A است.

رتینول را بشناسید

کرم رتینول از ویتامین A تهیه می شود. این کرم اصطلاحا جزو کرم های نسخه ای نیست. به همین دلیل به راحتی می توانید آن را از داروخانه ها بخرید. این کرم در واقع پایه ویتامینی دارد و ضمن درمان پوست ، ویتامین A مورد نیاز پوست را نیز فراهم می کند. این کرم به لحاظ کیفیت و تاثیر از “رتین-آ” و ” رنوا” قوی تر است.

تاثیر مثبت

این کرم ویتامین A لازم به پوست را تزریق می کند. پوست ما برای بازسازی به این ویتامین نیاز دارد. علاوه بر اینکه این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است و استفاده از آن باعث جلوگیری از تاثیر منفی اشعه ماورای بنفش خورشید روی پوست می شود. اگر پوست شما به “رتین-آ” حساس است ، رتینول جایگزین خوبی برای آن است. استفاده از این کرم باعث از بین رفتن چروک های پوست به ویژه در خط اخم یا لبخند ، ترمیم افتادگی پوست ، ترمیم بافت پوست و بهبود رنگ پوست می شود. علاوه بر اینکه لک های رنگی ناشی از بالا رفتن سن یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را از بین می برد. این کرم ترشح چربی را هم کنترل می کند پس برای پوست چرب مناسب است.

تاثیر منفی

در دوران بارداری و ماه های اولی که مادر به فرزندش شیر می دهد ، استفاده از کرم رتینول توصیه نمی شود چون روی جنین اثر منفی دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی