مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

ال-کارنیتین دوست دستگاه گوارش نیست!


این بیماری ها را درمان می کند

یکی از موارد تجویز ال کارنیتین برای افرادی است که کلسترول بالا دارند زیرا در این افراد کلسترول بالا خطر بروز سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهد. بالا رفتن کلسترول نیز می تواند ناشی از استرس و اضطراب و حالت های عصبی یا مصرف بیش از اندازه مواد غذایی با چربی بالا ، به ویژه چربی اشباع باشد. این دارو همچنین در ورزشکاران برای افزایش مزیان انرژی استفاده شده و ماده نیروزا محسوب می شود.

برای لاغری نیست

به تازگی این دارو در داروخانه ها به عنوان داروی کاهش وزن به فروش می رسد. در واقع باور بر این است که این این دارو سوخت و ساز چربی ها را تسریع کرده و باعث کاهش وزن می شود اما این دارو فقط میزان کلسترول بالا را تنظیم کرده و می تواند سوخت و ساز بدن و نه سوخت و ساز چربی را کنترل کند اما هیچ مطالعه ای نشان نداده که مصرف این دارو به طور خاص باعث کاهش وزن می شود.

عوارض گوارشی دارد

این دارو که به صورت قرص ، پودر و کپسول و ویال خوراکی در دسترس است ، حداکثر با دوز ۵۰۰ تا هزار میلی گرم در روز قابل استفاده است. به عبارتی همراه با وعده غذایی می توان آن را مصرف کرد. از عوارض این دارو می توان به توع ، استفراغ و اسهال اشاره کرد. این عوارض گوارشی می تواند بدن فرد را با کم آبی ، دفع املاح ضروری بدن ، به هم خوردن پمپ سدیم – پتاسیم و دفع مواد ضروری بدن به دلیل اسهال و استفراغ مواجه کند. تب ، تپش قلب ، بی قراری و در مواردی افزایش فشار خون نیز از دیگر عوارض مصرف این دارو است.

کارنیتین طبیعی

اگرچه کارنیتین به طور طبیعی در بدن ساخته می شود اما در بعضی خوراکی ها هم وجود دارد. غذاهایی که کارنیتین دارند عبارتند از: گوشت قرمز ، ماهی ، مارچوبه ، بوقلمون ، جوجه ، تخم مرغ ، دانه های مغزدار مانند بادام ، پسته ، فندق ، گردو و لبنیات کم چرب.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی