مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

آینده افسرده است؟

آینده افسرده است؟

سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرده است که سال ۲۰۲۰ افسردگی به دومین عامل ناتوانی و از کار افتادگی افراد در سراسر دنیا تبدیل می شود. افسردگی به هیچ وجه مساله بی اهمیتی نیست و آن گونه که بعضی تصور می کنند بیماری شیک و مد روزی هم نیست. افسردگی مانند سرماخوردگی نیست که بر اثر گرم و سرد شدن بدن یا ورود ویروس بروز کند. بلکه عوامل روحی روانی زیادی در ابتلا به آن دخیل هستند؛ مانند شکست کاری ،ورشکستگی ، جدایی ، از دست دادن عزیز ، بیکاری ، مشکلات خانوادگی ، اختلافات زناشویی و …

نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهند زوج هایی که اختلافات زناشویی زیادی دارند تقریبا ۲۵ برابر بیشتر از زوج هایی که رابطه خوبی با هم دارند در معرض افسردگی و مشکلات روحی قرار می گیرند. به عقیده محققان زوج هایی که سال ها مشکلاتی را تحمل می کنند ، مدام در حال دعوا و جر و بحث هستند یا اینکه مخفیانه به طلاق فکر می کنند ، در نهایت روزی از پای در آمده و دچار افسردگی می شوند.

از سوی دیگر ، افسردگی در بین همسران به هر دلیلی که بروز کند ، روی زندگی زناشویی آنها تاثیر منفی می گذارد.نارضایتی جنسی یکی از مشکلاتی است که این زوج ها با آن مواجه می شوند که بدون شک مشکل را بدتر خواهد کرد.

مصرف داروهای ضد افسردگی نیز گاهی مزید بر علت شده و عوارض جانبی شان باعث کاهش میل و بروز اختلالات جنسی می شود. توجه داشته باشید که افسردگی مرد یا زن در خانه به روحیه بچه ها نیز آسیب می زند. این شاهدان غالبا بی تقصیر به راحتی خودشان را مقصر تصور کرده و احساس گناه می کنند. باید به آنها اطمینان دهید که این مشکل گذراست و آنها هیچ تقصیری در بروز آن ندارند. توجه داشته باشید که افسردگی زندگی زناشویی را به طور جدی تهدید می کند تا جایی که امکان دارد طرف مقابل پس از مدتی کم بیاورد و پس از تحمل یک دوره ، کار زوجین به جدایی و طلاق بینجامد. پس لازم است هر یک از طرفین در وهله اول خودشان را از افتادن به دام این بیماری دور کنند و در وهله دوم تمام تلاش شان را برای درمان و نجات طرف مقابل از افسردگی به کار گیرند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی