مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

صندل های لاانگشتی چه آسیب هایی می رسانند؟

اینها را نخرید!

بدترین نوع صندل ها ، صندل های لای انگشتی می باشند. این مدل ها با اینکه برای استفاده راحت هستند ، می توانید آنها را بپوشید و سریع از پا خارج کنید اما به چند دلیل اساسی برای سلامتی تان خوب نیستند. این ها خطراتی هستند که با پوشیدن همین بند انگشتی ها تهدیدتان می کنند.

۱/ آسیب به تاندون ها

فقط یک بند باریک دارند و باید از همین طریق پا را سر جایش نگه دارد که قطعا این اتفاق بدون خم شدن پا و تلاش برای چسبیدن به کفی صندل اتفاق نمی افتد ، پوشیدن این صندل ها در طولانی مدت باعث استفاده بیش از حد از ماهیچه ها و ایجاد ورم زانو می شود. مساله دیگر مشکلاتی است که پوشیدن این صندل ها برای تاندون های پا ایجاد می کند. ورم زانو و مفاصل می تواند منجر به پارگی و حتی قطع نخاع تاندون ها شود و آثاری دردناک به جا بگذارد. استفاده بیش از حد از این صندل ها باعث ایجاد شست پای چکشی می شود. سندرمی که در آن استخوان شست پا با حالت طبیعی خودش را از دست می دهد و چون مرتب تلاش می کند به کفی صندل بچسبد حالتی خمیده و غیر طبیعی پیدا می کند. این مسئله حتی باعث تشکیل پینه یا بدتر شدن پینه های موجود بر روی پاها نیز می شود.

۲/ کمردردهای شدید

تحقیقاتی که توسط دانشگاه آبرن انجام شده نشان داده افرادی که صندل های لاانگشتی می پوشند به طور کلی نحوه راه رفتنشان عوض می شود. در این سبک جدید راه رفتن ، قدم ها کوتاه تر می شوند و افراد پاهایشان را با فشار عمودی کمتری روی زمین می کوبند! یعنی به جای این که پاها صاف روی زمین فرود بیایند به حالت خمیده روی زمین می نشینند. این تغییر نحوه راه رفتن نه تنها به پاها آسیب می زند که باعث ایجاد کمر درد های شدید ، درد مچ پا و زانو درد خواهد شد.

۳/ ترک استخوان

شاید باور کردنش سخت باشد اما وقتی یک صندل غیر استاندارد مثل مدل های لا انگشتی را می پوشید که کفی نرم و راحتی ندارند و از پاها در مقابل شوک های محیطی موقع راه رفتن محافظت نمی کنند ریسک شکستگی و ترک های کوچک را به جان خریده اید. راه رفتن یا ایستادن با کفش هایی که لایه بسیار نازکی دارند و صاف هستند برای طولانی مدت منجر به ترک های استخوانی می شود.

۴/ باکتری ها

جالب است بدانید دانشگاه میامی تحقیقی انجام داده که در آن مشخص شده صندل ها لاانگشتی حاوی حدود ۱۸۰۰۰ باکتری هستند که تعداد زیادی از آنها خطرناکند. باکتری های مدفوع یکی از این ۱۸۰۰۰ باکتری هستند! بنابراین رعایت بهداشت ، شستن پاها و حتی الامکان استفاده نکردن از این مدل ها را توصیه می کنیم.

۵/ تاول های پوستی 

همان طور که گفتیم اگر سراغ مدل های غیر استاندارد بروید چون حمایت از پاها بسیار کم است پا مرتب لیز می خورد. وقتی بر اثر این لیز خوردن برخورد و سایش پوست با لایه های پلاستیک یا چرمی صندل زیاد شود تاول های پوستی ایجاد می شوند تا از لایه های زیرین پوست در مقابل آسیب دیدگی محافظت می کنند. حالت بعدی ایجاد پینه های عمیق است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی