مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۰
  • ۰

مصرف استامینوفن برای شکم درد

استامینوفن یک مسکن غیرمخدر است که می توان بدون نسخه آن را تهیه کرد و از آن برای برطرف کردن درد خفیف تا متوسط کمک گرفت. این قرص برای سردرد ، دندان درد ، درد آرتروز ، درد ناشی از جراحی کوچک یا تب استفاده می شود. برای اینکه بلع این قرص راحت باشد ، می توان آن را به شکل پودر در آورد و در ماست یا مربا ریخت. عوارض ناشی از مصرف استامینوفن معده درد ، اسهال ، تهوع ، تورم و حساسیت بالای شکم است. وقتی این قرص برای شکم درد استفاده می شود ، وضعیت را بدتر می کند زیرا خودش ایجاد درد شکمی می کند.

مصرف همزمان استامینوفن با داروهای ضد التهابی

اگر استامینوفن با داروهای غیر استروئیدی یا ضد التهابی مانند ایبوبروفن ، آسپرین یا داروی ضد انعقاد مثل وارفارین مصرف شود ، باعث نارسایی کلیه می شود.

مصرف دوز بالای استامینوفن

مصرف چند قرص استامینوفن با هم نیز باعث بالا رفتن دوز دارو می شود و مسمومیت دارویی را به دنبال دارد. علائم مسمومیت شامل نبض سریع و ضعیف ، ادرار تیره ، مدفوع بی رنگ ، درد شکمی ، تب و اسهال است. با مشاهده این علائم باید بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید تا شست و شوی معده انجام شود. استامینوفن با دوز زیاد به کبد آسیب می زند و حتی احتمال مرگ نیز وجود دارد. ایجاد صدای خس خس در سینه کودکان و حساسیت از دیگر عوارض مصرف خودسرانه این قرص است. استامینوفن روی روند تولید صفرا تاثیر می گذارد و آن را دچار اختلال می کند. نقص کلیه یکی دیگر از عوامل مصرف خودسرانه این داروست. جایگزین کردن استامینوفن به جای شربت آن برای کودکان باعث تاثیر سه برابری و ورود 15 میلی گرم داروی بیشتر به بدن و ایجاد مسمومیت می شود. استفاده از استامینوفن برای کودکان زیر یک سال بیش از 5 روز ممنوع است. بزرگسالان هم نباید بیشتر از 10 روز از این قرص استفاده کنند. در مواردی که تب وجود دارد حداکثر سه روز باید از این قرص استفاده کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی