مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

به ارائه خدمات پزشکی روز خواهیم پرداخت.

  • ۱
  • ۰

مزایا و موارد استفاده از کره درخت روغن قلم

کره درخت روغن قلم، ماده ای معجزه گر برای پوست است. این کره توسط کارشناسان پذیرفته و به رسمیت شناخته شده است. کره حاصل شده از درخت روغن قلم که به کاریته مشهور است دارای ویتامین هایی مانند A، E و F می باشد.

کره (روغن) این درخت انسان را در برابر اشعه ماوراء بنفش و اسیدهای چرب حفظ می کند و به تولید کلاژن در بدن کمک می کند. همچنین کره درخت روغن قلم غنی از آنتی اکسیدان های مهم گیاهی است که اثرات آسیب به پوست را کاهش می دهد. حال فواید این کره را مرور می کنیم.

فواید استفاده از کره درخت روغن قلم:

بهبود پوست

ترکیبی از ویتامین های طبیعی و اسیدهای چرب در کره درخت روغن قلم به تغذیه پوست و حفظ چربی طبیعی بدن شما کمک می کند. همچنین به تولید کلاژن طبیعی در بدن یاری می رساند. این ماده حاوی اسیدهای اولئیک، استئاریک و لینولنیک است که تغذیه و هیدراته کردن پوست را در پی خواهد داشت.

استفاده طولانی مدت از کره درخت روغن قلم منجر به نرم شدن پوست و همچنین کاهش چین و چروک آن می شود. ترکیبات مرطوب کننده در این کره، آنهایی هستند که توسط غدد چربی پوست شکل می گیرند که آن را به یکی از بهترین راه حل ها برای پوست های خشک مبدل کرده است.

مرطوب و نرم کنندگی پوست

از این کره بعنوان درمان برای پوست های خشک و پوست هایی که پوسته پوسته می شوند، استفاده می کنند.

کاهش التهاب

کره درخت روغن قلم شامل اسید سینامیک ( cinnamic ) است، که دارای خواص ضد التهابی می باشد. به خصوص، یک ترکیب شناخته شده به عنوان سینامیت لوپئول که التهاب پوست را کاهش می دهد؛ این باعث می شود کره درخت روغن قلم برای افرادی که مبتلا به اگزما و آکنه هستند، مفید باشد.

همچنین بخوانید : علائم و درمان اگزمای دست

کیفیت مو شما

کره درخت روغن قلم در محصولات مراقبت از مو به دلیل تعدادی از مزایا مانند مرطوب کردن ریشه مو، تعیین فر، درمان شوره سر، هوا رسانی به پوست سر و کاهش فر شدن مو استفاده می شود. همچنین می توانید این کره را به ریشه های موی خود بمالید تا حجم موهایتان بیشتر شود.

مبارزه با چین و چروک

اعتقاد بر این است که استفاده از یک کره درخت روغن قلم خوب و با کیفیت، سبب کاهش چین و چروک پوست بعد از دو ماه استفاده، خواهد شد. برخی مطالعات نیز نشان می دهد که استفاده از این کره بر روی پوست منجر به چهره روشن تر خواهد شد.

محافظت از لب شما

کره درخت روغن قلم از لب شما محافظت می کند. چرا که براحتی قابل جذب است و رطوبت کافی به لب هایتان می رساند. می توانید از این کره در آب و هوای سرد و خشک، بعنوان یک مرهم لب استفاده کنید.

پیشگیری و درمان کشش پوست شکم

زنانی هستند که توسط قدرت کره درخت روغن قلم برای جلوگیری و کاهش ظاهر خود مخصوصا شکم، آن را به پوست‌شان ماساژ می دهند، به ویژه اگه در دوران بارداری باشند.

بهبود ترک پاشنه پا

کره درخت روغن قلم داروی موثر برای پاشنه ترک خورده است. پاشنه خود را در شب و قبل از خواب با این کره ماساژ دهید و سپس اقدام به پوشیدن جوراب پنبه ای کنید.

نظرات (۱)

ax koja mishe kharidesh?

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی